Gå til innhold

Blir det feil å reise til syden uten hans barn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo har to barn fra tidligere, sammen har vi en liten en på 3 mnd. Jeg ønsker å utnytte permisjonstiden min med å reise litt, og tenker på en sydentur til vinteren/våren. Jeg har spart penger til dette og ønsker å ha med samboer og vårt fellesbarn.

Sambo ønsker å vente til sommeren slik at hans to barn fra tidligere også kan bli med. Dette kunne jeg også tenke meg, men det har vi rett og slett ikke råd til! Sambo er i en vanskelig økonomisk situasjon pga forbrukslån (idiotlån som jeg kaller det for meg selv), og vi har derfor blitt enige om at han skal bruke sine feriepenger på å betale ned på noen av disse lånene. Dette er helt nødvendig for at vi skal få råd til å kjøpe oss hus, noe som vi har behov for med tre barn (krever jo ekstra plass de to som er her innimellom).

Jeg mener at vi må kunne leve som en familie også når hans to barn ikke er her, dvs reise litt osv. Men føler at sambo vil inkludere de to i alt vi skal gjøre, han har bl.a lovet eldstejenta at neste gang vi skal reise til syden skal de to få være med.... Føler på en måte at livet vårt hele tiden står "på vent" til de kommer.

Blir det helt feil at vi reiser uten de to??? Jeg har dessverre ikke økonomi til å betale for alle 4, ønsker jeg hadde det. Minsten er jo ikke noe problem, da han reiser gratis.

Hva tenker dere om denne situasjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge han alt har sagt det til de har dere ikke noe valg, ellers vil de jo føle seg svikta. Det kan jo komme til å gå utover forholdet de har til deg og til det nye barnet. Så lenge dere ikke kan dra uten at de får greie på det da, men det kan jo være vanskelig. De skal være temmelig store for å forstå at økonomien legger begrensninger da...

Skrevet

Kjipt av ham å love eldstejenta å bli med, for da blir det jo feil å reise uten dem. Ellers så mener jeg dere bør kunne gjøre ting bare dere tre ... men pass på at de to andre får være med av og til også, så de ikke føler seg utelatt. De to andre gjør da vel ting sammen med mammaen sin også, de sitter vel ikke der og "sturer" hele året?

Skrevet

Som mor og forelder kan jeg godt forstå deg, særlig mht det økonomiske.

Er skillsmissebarn selv og hadde ganske store problemer med å finne meg helt til rette i min fars nye familie. De var veldig påpasselige med å ta meg med på turer, også sydenturer, og selv om jeg fremdeles hadde det vanskelig med helt å føle meg som en del av hans familie, var og er jeg veldig glad for at de gjorde det.

Kunne det være en løsning å be besteforeldre stille opp litt? Hva med å la dem bidra til sydenturen som jule- og bursdaggaver til dere alle fem frem mot sommeren?

Jeg forstår at det kan være litt kjipt å "vente" på dem, men her synes jeg kanskje at det er en fin gest til hans barn, og en liten forsakelse for deg i forhold til dem som har mistet sin familie.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...