Gå til innhold

Er det noen måte

Anbefalte innlegg

Skrevet

å redde en krympet ullgenser???

Datteren hadde endelig fått tak i en type genser som hun hadde lett etter lenge. Litt lang,tykk ullblandet genser i mørkgrå fra H&M.

Så skulle jeg vaske den,og tenkte at 40 grader på ull eller 40 grader på kortvask går vel for det samme ;)

Ops.....str 6 år blir vel kanskje litt lite.....

Ringt rundt til de nærmeste butikkene,men de var visst utrolig populære og utsolgt.

Kan man på noen måte gjøre den stor igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*tryll-tryll-tryll*

La genseren av ull...

bli riktig uten tull!!!!!

Funket det?

Skrevet

Nei....du glemte å skrive hokus pokus, vaskeridamen må lære fokus ;)

Må bli Oslotur i ettermiddag.....de hadde kanskje på Oslo City,hmmm...men bare i store str. Det gjør jo ikkeno,for da kan jeg jo gjøre samme tabben igjen :))))

Skrevet

Eller du kan innrømme at en tabbe er gjort...og la det bli med det.

Kanskje frøkna vil ha en annen genser istedenfor. Det kan jo ikke være slik at man må dra land og strand rundt for å fremskaffe noe som er utsolgt....

(I så tilfelle er det synd på phantom-mannen , for han har gjort noen ærlige forsøk på å kutte ned beholdningen min med truser, ullgensere og bukser. Han var heldig for nå slipper han ikke i nærheten av vaskemaskinen lenger...*ler*)

Skrevet

Synes ikke ideen var dum, du vet jo hvordan du gjør det nå, så om str er diger, så vips vasker du den;-)

Ellers synes jeg det moro å kjøpe noe nytt innimellom, og har man i tillegg en god grunn for å gjøre det, så rettferdiggjør det i tillegg - hurra:-)

Skrevet

Joda,har innrømmet det og vet at sånn skjer. Det vet jo hun også.....det er bare at den var helt ny,og akkurat sånn hun hadde lett etter og ønsket seg.Så har jeg lovet at jeg skal prøve alt for å erstatte den :)Men ja,jeg har vel egentlig mye annet mer fornuftig å gjøre og har prøvd å gjøre det jeg kan.

Her er det heller ingen andre som tør nærme seg maskinen....:))

Skrevet

Ooooops!

Synd hun er for voksen til å leke med dukker, ellers hadde det jo vært på sin plass med "Overraskelse! Ny genser til den kjempeheldige dukken" :)

Jeg har faktisk to "nye" dukkegensere liggende på vent i skapet. Vaskeanvisningene følges ikke alltid her heller, gitt...

Skrevet

Er den krympet til ugjenkjennelige str er det lite å gjøre. Har den krympet en str eller to "bare" kan det være et forsøk å legge den i bløt i hårbalsam....

Skrevet

Den har krympet ganske mye...veldig på lengden....det som er problemet, er at den har blitt sånn hardpakket,stivnet....liksom tova ull ;)

Men vet du hva....det er et forsøk verdt,så imorgen legger jeg den i balsam :))

Takk for tips!

Og ja...dukkene er pakket bort ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...