Gå til innhold

Utslett i ansiktet til lillemor...Noen med erfaringer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lillemor på 4 uker har fått utslett i hele ansiktet, litt ned på brystet og i hodebunnen. Det ser ut som massevis av små kviser/ talgkjertler og er veldig rødt. Hun er ikke tørr i huden.

Noen som vet hva det kan være? Fins det noe å smøre på slik at det kanskje går vekk? Selv har jeg bare smurt med fuktighetskrem (seba stellekrem), da jeg ikke visste hva jeg skulle bruke.......

Takknemlig for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være hormonutslett. Det forsvinner av seg selv etterhvert.

Skrevet

kjøp pyrisept og rens ansiktet med det for så å ta på akrem det hjalp her da var det borte på 1-2-3

er hormonene dine som har gått i melka som hun får.. helt ufarlig med prøv det jeg skrev over...

Skrevet

Hvor lang tid gikk det før det var borte da?

Kom det igjen?

Skrevet

Lille prinsen min fikk det samme, slik som du beskriver han var vel 5 uker. Og fikk samme svar som deg, bare hormonutslett, men det spredde seg veldig . På 6 ukers kontrollen sa legen at det var Sebore eksem og jeg fikk salve med hydrokortison, eksemen/utslettet var borte etter 2 dager. Det plaget han nok, for han ble mye roligere etterpå. Jeg ville gått til helse stasjonen og latt helsesøster se på det, så det ikke utvikler seg mer.

Skrevet

Jeg har vært på helsestasjonen, men fikk bare beskjed om at det ikke var noe å bekymre seg over, det gikk over. Men hun sa ikke hva det var......

Skrevet

Ganske sannsynlig at det er bare melkeutslett/hormonutslett og at det går over av seg selv på noen få uker. Min elste hadde det og hun så¨ut som den tenåringen jo..

Så lenge babyen din ikke har noen plager med det så ville jeg avventet litt, men hvis det klør eller at det ser ut som hun ikke er i form. Så ville jeg tatt henne med til legen.

Skrevet

takk for svar, alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...