Gjest Sekretøsa Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg gjør det med sambo, når han f.eks har rydda kjøkkenet, satt på en vask, rydda stua, ett eller annet. Jeg takker han på en måte, men det er sikkert fordi jeg er vant til at man skal takke når noen har gjort noe... Og om jeg går inn på vaskerommet, og han har bretta klær, så sier jeg alltid "så flink du har vært, tusen takk".... MEN, han tar det som kritikk!! Her en dag sa han at det føltes som om jeg snakket til han som han var en på 15.. men det er jo bare godt ment, fordi jeg setter jo pris på det han gjør.. men når jeg tenker meg om, så er det sjelden takk og få igjen her
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 Hehehe:p Jeg også skryter til typen min.. Sier alltid takk for at han gjør ting. Bare en bleie på Daniel liksom.. (Han er jo ikke Daniels far..) Selv har jeg aldri fått noen som helst takk i oppveksten, og for min del syns jeg det er en fin ting å takke. Kan jo skjønne det han føler og tenker, men det er kanskje fordi han føler at du gjør så mye mer?
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. oktober 2007 #3 Skrevet 30. oktober 2007 Hehe, ja det gjør jeg og, med snuppa. Han er ikke faren hennes, men behandler henne som sin egen. ja, kanskje? Jeg føler kanskje at jeg takker han fordi jeg føler det er mitt ansvar, min jobb liksom.. men for all del, den stillingen er ledig når han enn måtte ønske! ;o)
Pappas fultreffer :) Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 Hos oss er det andre veien, det er jeg som får skryt når jeg har vaska klær, gulv eller gjort noe annet. En skulle tro at jeg aldri gjorde noe i huset, men det gjør jeg jo. Så jeg må si at jeg vet hvordan mannen din føler seg da, men når det er sagt så vet jeg ikke hvordan en kan vise at en setter pris på den andre uten å takke for det som er gjort. Jeg har sagt til min mann at det holder egentlig at han sier noe til m eg om jeg har gjort noe spesielt en gang. Også kan han godt si med jevne mellomrom at han setter pris på meg og er glad i meg. Kanskje det er nok for mannen din også?
AMK<3 Skrevet 30. oktober 2007 #5 Skrevet 30. oktober 2007 jeg takker han når han gjør ting jeg setter pris på... sier at han er så flink og at jeg blir så glad! jeg ser han blir glad når jeg takker han! han lyser litt opp;) selv takker han meg ikke så ofte, men når han gjør det så får jeg virkelig høre det:) jeg synes sånt er viktig...få oss til å føle at vi sette pris på hverandre=)
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. oktober 2007 #6 Skrevet 30. oktober 2007 Vi er veldig flinke til og gi komplimenter til hverandre. Endelig fant jeg en mann som gjør det! Så det er ingen problem ) Men som sagt, så er det jo ikke meningen og virke nedlatene overfor han, jeg blir bare så glad og takknemmelig
Pappas fultreffer :) Skrevet 30. oktober 2007 #7 Skrevet 30. oktober 2007 Har du prøvd å forklare det for ham? Om han skjønner at du sier dette fordi du er glad i ham og setter pris på det han gjør, så kan det vel ikke være så ille. Men min mann sier det ikke fordi han blir så glad og takknemlig, han sier det fordi han tror at ingenting skjer uten at han har sagt at det skal skje. Min mann mener at jeg ikke gjør noe som helst hjemme. Men neste gang jeg reiser vekk, så skal jeg reise vekk alene og i vertfall 2 uker. så får han se hva jeg egentlig gjør hjemme!!! For jeg sitter nemlig ikke på rompa hele dagen jeg, treffer ikke sofaen før tidligst 21 på kvelden!
lenej :o) Skrevet 30. oktober 2007 #8 Skrevet 30. oktober 2007 jada, her skryt vi begge av hverandre hemningsløst, og har man vært så flink å vaske koppa, så blir det en liten klinerunde på kjøkkengulvet! ;-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. oktober 2007 #9 Skrevet 30. oktober 2007 Jada, jeg har det. Han setter pris på det jeg gjør, og det sier han også. Og jeg hadde en runde hvor jeg forklarte at det ikke var ment som hån, men som at jeg satt virkelig stor pris på det! I helga har han tatt "ansvaret" for mini. Ornda klær og mat til han når vi skulle dra ut, passa på at han har fått mat når han er sulten, tatt han når han har sutra, osv.. og det sa jeg til han i går, at jeg satt veldig stor pris på!! Han skjønte det da ;o) 2 uker alene ja, uten unger og ansvar... DET hadde vært noe!
Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #10 Skrevet 30. oktober 2007 Ikke til ham nei.. Men jeg burde kanskje gjøre det:) Jeg sier ikke takk når han gjør husarbeid. Han sier heller ikke takk når jeg gjør det. Vi gjør det oftest sammen da. Litt derfor:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå