*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 Ang utrdening.. Må man betale mye for det?? Evt hvor mye.. Jeg og min samboer har prøvd nå i 19mnd og ikke skjedd noe.. Så vi har tenkt på det med utredning..
*issi* Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 Har dere ikke hatt noe kontakt med lege under prøvetiden?
*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2007 For en stund siden hadde vi det.. Men så fant vi ut at vi bare ville prøve uten å stresse, tenke så mye på det osv.. Og det syntes legen var bra.. OG at vi bare skulle komme tilbake når vi følte for å få mer hjelp..
*issi* Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 Da syntes jeg dere skal snakke med legen igjen jeg. Vi har fått time til utredning nå i des. Ganske lang ventetid. Men det er jo ikke privat da. Tenkte dere søke utredning privat? Grunnen til at jeg spurte om der hadde kontakt med kege er at jeg syntes den legen da allerede burde gitt dere utredingstime. Men nå skjønner jeg:) Hvis dere velger offentlig,så må man jo ha rekvisisjon og da må man jo gjennom lege. Jeg vet at man må vel betale hvis man gjør det privat,men så lenge det har med graviditet å gjøre er de vel gratis offentlig ettersom jeg har fprstått da. Vi skal i alle fall på kongsvinger sykehus i desember for utredning. Gruer meg litt kjenner jeg. Men er det sånn at dere ikke har blitt gravide nien gang? Vi har hatt flere sa vi,og nå blir jeg ikke gravid i det hele tatt. Prøvd en god stund. det er veldig frustrerende. Klem
*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. oktober 2007 Nei vi har aldri vørt gravide.. Mange grunner kan det jo være.. 1: Jeg kan ikke bli gravid 2: Noe galt med han 3: Vi stresser for mye med deg osv osv.. Vi har bestemt oss for at skjer det ikke noe innen desember så skal vi sjekke alt vi kan:o) Er bare så redd for å få den at vi ikke kan bli gravide.. Sikkert derfor jeg har drøyd og drøyd.. Men klaffer det ikke innen jul orker jeg ikke mer.. Da må vi komme til lege..
*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. oktober 2007 Stresser for mye med det skulle dt stå;o)
kattungen Skrevet 30. oktober 2007 #7 Skrevet 30. oktober 2007 Hvis jeg var deg (det er jeg jo ikke...hehehe) så ville jeg gått til legen og fått henvisning med en gang. Snakker av erfaring.... Først skal du ta en rekke prøver hos legen for å finne EL, da må du tilbake på enkelte dager i syklusen. Ting tar så lang tid i systemet, og du må gjerne vente 3mnd minst på første time hos spesialist. Så skal du derfra og til kvinnekliniken el. på sykehuset, så tar det 3-6mnd. Så skal man vente på IVF, hvis man må det, og da tar det 6-12 mnd. Innen den tid, blir du forhåpentligvis gravid på egenhånd;) Det kan jo være greit å tenke at "nå står vi i kø, så nå er det hverfall ikke noe stress". Kan hende du har mer flaks enn meg når du får time, at det er mindre kø der du bor osv. Men ville bare tipse deg om det:) Håper det klaffer nå da:)
*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. oktober 2007 Takk for tipset:o) Får se om det har klaffet denne mnd først.. Venter TR 3 november..
*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 30. oktober 2007 Takk:o) Krysser alt jeg eier å har selv.. Hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå