Gå til innhold

bnoen som har fått svangerskapspenger her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er frisk og sprek, jobber nå 80% som restaurant-kokk. nå når det nærmer seg jul, blir det mer stress og høyere press på oss som jobber, naturlig nok. det blir en del tunge løft, mye stress og lange vakter med stå og gåing. jeg kjenner jeg får vondt i ryggen og mye kynnere av denne jobben, og føler jeg ikke klarer så mye mer.

hva synes dere er riktig, er sykmelding eller svangerskapspenger riktig løsning?

legen min mente at jeg som var ung å sprek,måtte tåle litt tunge løft og stress... graviditet var ingen sykdom, men han mente jeg kunne søke om svangerskapspenger, om det virkelig var så ille for meg...

nav sier det må være til fare for fosteret å fortsette i jobben om jeg skulle få sv.penger.og om jeg fikk vondter på jobben, skulle jeg fått sykmelding...

føler at ingen tror meg, og at alle tenker at jeg vil ha fri, men når sjefen faktisk er enig med meg om at det er for tungt arbeid, og han kan tilby meg tilrettelegget arbeid kun i 30% stilling, så må vel legen skjønne hva det dreier seg om??

*frustrert*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har som deg en tung jobb med masse stress, tunge løft og ståing og gåing hele dagen. Legen var enig i at dette var belastende, og skrev dette på skjema for svangerskapspenger. Arbeidsgiveren min hadde ingen mulighet til omplassering.

Hvis både lege, og arbeidsgiver skriver under på skjema, er det ingen problem å få dette hos trygdekontoret..

Fordelen er jo at du slipper å løpe til lege for å fornye sykemelding annenhver uke. Og du bruker heller ikke opp kvoten, itilfelle du skulle bli sykemeldt under/etter permisjonen...

Skrevet

det var godt å høre, sjefen er jo enig, og jeg tror iallefall jordmor forstår meg, legen min skulle skrive ett eller annet på sykmeldinga mi,(fikk 50%), men han sa at jeg måtte prate med nav om å få svangerskapspenger. nav sa at jordmor hadde en slik søknad, som hun måtte skrive under på, og også arbeidsgiver da. men virket som om nav var skeptisk til at kokkejobben var til fare for fostret, men når jeg får mye kynnere på jobb, så kan jo det gå over til veer, og det er jo slett ikke bra for fosteret å bli født 3 mnd for tidlig! håper bare det holder at jordmor skriver under på dette skjemaet da, vil helst slippe å ta denne diskusjonen en gang til med legen kjenner jeg...

takk for svar, føler meg ganske alene i denne drakampen, men ble litt letta nå=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...