Sarah & Marcus mamma Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 dattera mi er 6mnd og vi samsover ennå. det går sånnsett greit. vi sover bra begge to. men får lite tid sammen med mannen min, og tenker på at jeg skal begynne å jobbe om 3mnd. dessuten er det vanskeligt å ha henne borte på overnatting fordi hun vil ikke sove alene. jeg vil si hun har sovet veldig lite siden hun bli født, så lenge jeg ikke samsover med henne... da sover hun 12timer, og bare våkner for mat. men den siste mnd har hun gjort dette: på dagtid sover hun ca 50-60min på formiddagen i senga si, sover kanskje 50-60min på ettermiddagen i senga si. og når kvelden kommer sover hun kanskje også 50-60min i senga si.... men så er det stopp! noen ganger har hun sovet 3timer, men det er sjelden. og når de tre timene er over nekter hun å sove i sengen sin mer... men normalt er det etter 50min hun nekter..... skal jeg bare la henne skrike? alså ikke til hun nesten stryker med, men så lenge jeg føler det er greit? har ikke problem med nattamming egentlig. men fint hvis hun kunne sovet i egen seng. men hvis jeg skal avvenne henne med nattmaten, er det lurt å avvenne henne med dette samtidig som hun skal venne seg til å sove i senda si? eller blir det for mye på en gang?
Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 Hva med å forbeholde sengen til nattsoving. Da lærer hun muligens at vogna (f.eks) er for korte dupper og senga er for lange dupper (altså natta).
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #3 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg ville ikke avvent med samsoving, dere sover jo bra begge to! Og jeg ville nå aldri hatt en såpass liten baby borte på overnatting uansett jeg da. Hun vil jo bare være nær mamman sin, og det bør hun vel få lov til? Du kan jo prøve å gi henne masse nærkontakt på dagtid å se om hun godtar å sove lenger alene om kvelden, prøve bæresjal kanskje? For å bare få 50 - 60 min kveldstid skjønner jeg jo er litt kjipt. Noe skrikekur ville jeg absolutt ikke ha begynt med! Er veldig imot sånt!
Sarah & Marcus mamma Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. oktober 2007 hun får ihvertfall nok nærhet. bærer henne og leker med henne hele dagene... hun er aldri alene... jeg tror nok heller at jeg har skjemt henne bort med for mye nærhet, slik at hun nå ikke kan være alene... stress! ser ingen problem med å ha 6mnd gammel baby på overnatting. vi må jo ha et liv utenom babyen og 2 ganger i halvåret eller noe... snakker ikke om hver helg.. ellers må hun lære å være uten meg, hun er altfor knyttet til meg..
Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #5 Skrevet 30. oktober 2007 Laere aa vaere uten deg kan jeg tipse deg om, la pappan, eller noen andre som hun er knyttet til faa lov til aa ha litt tid alene med henne hver dag eller ofte. Da venner hun seg til at andre omsorgspersoner gjoer ting litt annerledes osv. Det har i hvertfall fungert veldig bra her. Jeg tror ikke du har skjemt henne bort med naerhet, men hun trenger jo aa erfare naerhet fra andre foer det er ok aa vaere borte fra mammaen sin Samsoving kan jeg ikke hjelpe deg med, for gullet nekter aa sove i egen seng paa natta (men siden jeg nattammer enda har jeg ikke giddet aa proeve saa hardt heller da). Han sover fint paa egenhaand paa dagtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå