Gå til innhold

Hvor lang tid tar det etter fjerning av mandler???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått tid til operasjon av mandler for meg selv (frisk kvinne, 31 år). Operasjonen skal foregå 17.des, altså akkurat 1 uke før jul.

Noen som har gjennomgått en slik operasjon og vet ca hvor lang tid det tar å komme seg etterpå?

Skal alltids klare meg uten all julematen, men vil ikke være i dårlig form slik at jeg "ødelegger" jula for mine tre små. Vil nødig tilbringe julaften på legevakta pga infeksjon i såret heller....

Anyone...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fjerna mandlene i november i fjor. Da gikk jeg på smertestillende i 10 dager. Hadde rimelig vondt og sov mye på dagtid de fem første dagene, sånn ca. Ellers så klarte ikke jeg å spise noe særlig. Spiste vel ikke på tre dager etter operasjonen. Ikke is engang. Drakk mye iste.

Men oppfattelsen av smerter er så forskjellig, så kan hende det ikke er noe problem for deg :)

Skrevet

Huff jeg fjerna mandlene i mars i fjord.. Selve opprasjonen gikk helt fint.. Men den tiden etterpå var den verste tiden i mitt liv. Gikk på sterke smertestillene og spiste ikke noe mat på ti dager. Du har svære sår nede i halsen som tar en stund før de gror. Hadde jeg vist at smerten av så stor hadde jeg aldri fjerna dem.. Du blir sykemeldt i vertfall 14 dager.. Dom dato å fjerne mandlene på da!! Blir nok ikke noe julemat på deg:(

Skrevet

Jeg brukte vel ca 10 dager og komme meg på, og var kjempedårlig.. fikk ikke i meg mat, og måtte ha smertestillende ofte..

Blir nok ikke julemiddag på deg nei;)

Skrevet

En ting jeg glemte å si: Jeg tok smertestillende (paralgin forte og/eller voltaren) hver 4-6 time. Legen sa til meg at jeg ikke trengte å følge anvisningen på pakka, men heller ta når jeg følte jeg trengte det. De 5 første dagene, da det var værst for meg, tok jeg hver 4 time. Jeg følte jeg skulle "dø" hvis jeg ikke tok det så ofte at virkningen var hele tiden.

Skrevet

Takker for svar!

Tror jeg må ta en telefon og få forandret dato. Vil jo ikke ha hele jula ødelagt, og da er det vel best å være føre var...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...