Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 Hvorfor kan ikke jeg lett og greit hive sammen god middag? Grr. Trenger et stunt for å overbevise min familie om at jeg ikke har mista grepet. TIps?
Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg er en middagshelgen, her er dagens tips: En hel naturell kylling (29,90/kg på Meny om dagen), stapp inn noen smørklatter, et par stilker rosmarin, to-tre hvitløksfedd og kjøttet av en appelsin. Legg i smurt Römertopf (leirgryte), legg på lokk og sett i kald ovn på 200 grader, la stå i to timer. Om du virkelig vil spare oppvask, putter du hele gulrøtter og løk inn sammen med kyllingen.
Libido- Skrevet 30. oktober 2007 #3 Skrevet 30. oktober 2007 Hva liker dere da? Har en fabelaktig god hjemmelaget kyllingsaus. Den skal hvertfall klare å imponere.
Libido- Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 1 dl hønsekraft eller -buljong 2 dl krem- eller matfløte 1 ts sennep 2 ss soyasaus salt og pepper (hvis nødvendig) 2 ts maisenna Eventuelt 1-2 dl paprika i terninger litt lettstekt sopp Kok opp kraft (buljong) og fløte i en kjele. Smak til med sennep, soyasaus og eventuelt salt og pepper. Jevn sausen med maisenna utrørt i litt kaldt vann. Ha i paprika og sopp, la sausen koke et par minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå