Gå til innhold

Hvor mye barnet deres av svigers til dåpen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye FIKK barnet deres skulle det stå.

Skrevet

Svigerfar har gitt 10 000,- til hvert barnebarn i dåpsgave.....synes der er helt ekstremt, men selvfølgelig veldig hyggelig, han har jo råd til det da...:-p

Skrevet

Han fikk 2000 i fond. Av mamma og de fikk han sølv + 1000 kroner.

Skrevet

Uff hehe, stakkars snuppa mi, hun fikk jo nesten ingen ting av noen hun..hmm jaja glade uansett er vi.

Skrevet

Fra farmor og farfar:gullhjertesmykke + 1000,- + mat til dåpen

Fra mormor og morfar:Diamantring+ 2000,.-+ mat til dåpen

Skrevet

ett sølvsmykke av farmora og en sånn sølvgreia til å ha bilde i av farfaren

Skrevet

+ begge besteforeldreparene lagte det meste av maten + kaker til dåpen. Mamma fikk en dame til å strikke dåpskjolen, og gav henne 1000 kroner for det.

Skrevet

Har vi samme svigerfar kanskje? Fikk det ikke i penger da, men halvparten i fond og de resterende 5000 på konto.

Skrevet

He he, naa forstaar jeg hvorfor mange ikke-troende likevel doeper barna sine. Fikk ingenting til gullet av svigers vi, fordi vi ikke doepte.

Skrevet

av farmor og farfar : sølvskje

av mormor og morfar: 5000,- og et lite smykkeskrin

Skrevet

Så mye barna deres får !

Hos oss har de fått 1000 kr fra farmor og farfar, og tinntallerken/dåpstallerken fra mormor og morfar.

Skrevet

Det er vel slik samfunnet har blitt. Her i familien (svigers) så har vi noen som tror kjærligheten måles i hvor mye de gir. Om de overhode holder barnet er ikke så nøye, så lenge de overøser h*n med gaver i alle anledninger.

Av mine foreldre fikk gullet 1000, det kommer sikkert de kommende barnebarna også til å få.

Skrevet

Av svigers fikk hun dunpose

Av mine foreldre fikk hun gaffel og skje i sølv+kardemommebyservise

Skrevet

Sparebøsse med 1500 kroner. Av foreldra mine fikk han lommekniv i sølv.

Skrevet

farmor gav: 1000 kr, et bilde og masse mat til dåpen

farfar: et bilde med "reinskinn" i midten som hadde gravert bildet til snnuppa på og under bildet signerte alle gjestene, en samekniv og 1000 kr..

:)

Skrevet

1000 fra hver av dem (det er to par)

Skrevet

Fra farfar: 3000

Fra farmor og eksmann: 5000

Fra mormor: 1000 pluss sølvbestikk etter min pappa (han fikk i sin dåp) fineste gaven synes jeg!

Så holdt hun huset for selskap, samt deler av maten!!

Skrevet

Av farmor: 1500 kr, en bok og obos medlemskap.

Av mormor og morfar: sølv krus etter mormor og meg selv,så det ble det tredje navnet nå :-) Noe klær og hele dåpen (lån av hus, tapas og drikke).

Jeg er ikke veldig kristen selv, men medlem av statskirken og vi døpte fordi det er en tradisjon i begges familie, og for at hun selv skal kunne velge når hun skal konformeres! Ikke pga gavedryss... som noen antydet over her!

Skrevet

Mormor: sølvbestikk

Farmor: medlemsskap i boligbyggerlag frem til fyllte 18 år

Skrevet

5000 i fond av svigerfar til begge og smykkeskrin til c sin dåp og tinn sparegris til d sin dåp av svigemor ca 500kr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...