Gå til innhold

2 eller 3 barn??

Mor til 3 søte små:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som ikke helt klarer å bestemme seg om 2 er nok?

Mannen føler vel på seg at 2 er nok. Han argumenterer med at vi vil ha bedre økonomi (merkes egentlig det så veldig?), mer overskudd og mer tid til å gjøre ting sammen bare oss.

Jeg tenker at ja det er sikkert mer travelt med 3, men samtidig ser det så kjekt ut å ha flere barn. Min bestemor og bestefar har 4 barn og de sitter aldri alene, hverken helg eller høytid. Og det er jo fordi de har så stor familie og mange som besøker dem.

Noen andre som vil dele sine erfaringer og tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig vil jeg ha minst tre, nå har jeg tre søsken selv, og synes det er veldig greit. Tenker at jo flere barn jo mere glede;-) Samtidig tenker jeg veldig på at dersom det ene barnet skulle falle fra, så er det andre barnet helt alene igjen når vi dør, og det synes jeg er veldig trist å tenke på. Så her blir det tre.

Skrevet

Sliter nå med å lage nr 2 og blir nervøs med tanket på at jeg kanskje ikke blir gravid igjen. For her er 1 langt ifra nok, ikke 2 heller. Vil ha minst 3 og helst 4.

Skrevet

Jeg tenker 2 barn, ser fordeler og ulemper ved det å ha 3.

Men vi starter nå med den lille tulla vi har, så får vi se hvor mange som "dukker" opp med tiden.

Skrevet

Takker for innspill:)

Skrevet

Jeg vil ha minst tre. Vi kjøpte oss et stort hus med tanke på å fylle opp :) Masse liv og latter!

Vi er bare to søsken, og vi er bestevenner. Sambo er fire søsken, og ingn av de er like knyttet som meg og min søster. Mulig det er tilfeldig, men ser for meg at i mindre familier blir de mer knyttet til hverandre, fordi det ikke er å mange å dele på...

Det er vel egentlig mest praktisk med bare to. Du har god plass i en vanlig bil, det er lettere å følge opp bare to barn når det gjelder treninger, foreldremøter ol og de fleste hus har tre soverrom.

Skrevet

3 eller 4 er et tema for meg og typen min....

:P

Skrevet

Har 2 gutter nå, og jeg er helt sikker på at jeg ikke er ferdig. Vil ha minst 3, max 5 om det går sånn som jeg vil =)

En grunn er at jeg synes det høres så kjedelig ut å ha bare ett søsken, vi er tre og synest nesten det er lite av og til. Har veldig god kontakt med søskene mine, og utrolig glede av dem.

Men klart man har det godt selv om man bare er to også =)

Viktikgste grunnen er nok at jeg selv ikke føler meg ferdig med babyer og alltid har ønsket meg mange barn. Men man skal ha tid og økonomi til å følge opp hver enkelt ordentlig også, så får se hvor mange det blir. Tenker også litt sånn at det er kjekt når man er eldre også, og ha mye familie rundt seg.

Tre barn synes jeg ikke er mye. Tror ikke man merker det så veldig mye økonomisk, litt dyrere blir det jo men tror ikke det har så stort utslag om man har en ok økonomi. Iallefall ikke om klær og utstyr kan arves de første årene. Jeg tror heller ikke at man har så mye mindre overskudd med tre enn med to barn. Man blir vant til de barna man har, og dere kan gjøre ting sammen alle 5 =)

Hvis mannen din virkelig ikke vil ha flere må du jo nesten respektere det, men synes ikke han hadde så gode argumenter..hehe =)

Skrevet

Jeg har alltid sagt 3, mens mannen min har sagt 2!! Når nr. 2 var rett over året fant vi ut at vi egentlig skulle være fornøyd med å ha fått 2 friske å raske gutter å ikke tenke på å få nr. 3 i det hele tatt!! Men vår lille snuppe ville det annerledes, så selv om jeg amma nr. 2 og spiste på minipiller så ble jeg gravid!! Har ikke angra på at vi har fått 3, men kunne egentlig ønske at det var litt lenger avstand mellom nr. 2 og 3!! Vi har fått dem ganske tett, mellom nr. 1 og 2 er det 2,4 år og mellom nr. 2 og 3 mangler det 10 dager på 2 år!!

Siden de er såpass tett og alle trengte barneseter så hadde vi problemer med å finne stor nok bil, endte opp med caravelle en stund, nå har vi touarn på fastlandet og rav4 her vi bor nå, men det er ikke mer plass en det må være!!

Ellers er det litt slitsomt at ALLE ungene er i en eller annen form for trass alder akkurat nå, eldstemann er 6 år og er trassig og frekk som bare det til tider, nr. 2 begynner å komme seg (har vært trassig siden han var 18 mndr, er straks 4), å lille snuppa på snart 2 har virkelig funnet ut at hun har egen vilje!!

Men bortsett fra det så er det veldig kjekt med 3, og det blir ikke sååå veldgid mye dyrere med 3 en 2!!

Skrevet

Jeg vil ha 3! Kanskje 4. Må jo se an om alle er friske og om svangerskapene går greit. Sleit veldig lenge med bekkenløsning m nr.1, så får se hvordan det blir med nr.2.

Er ikke 30 enda, så jeg føler jeg har god tid til å ha noen år mellom barna. Nyter tiden med mitt første barn vel vitende om at vi ikke får disse rolige stundene om igjen etter at nr.2 ankommer... Men jeg gleder meg til neste gang jeg får oppleve barseltida!

Skrevet

jeg og er så i tvil om dette. jeg har to tette ( 16 mnd mellom) og tredje mann må komme snart, innen to år, fordi samboer er en del eldre en meg.....

det jeg synes virker mest vansklelig med tre små, må være : ha tre barn i barnehage og kombinere det med jobb, vanskelig nok med to på den biten, tenker da på barnehage kostnader, sjanse for og få jobb ( arbeidsgiver er sikker redd jeg blir borte annenhver dag pga av sykdom)

Skrevet

Jeg har tre barn, 6år, straks 4år og minstejenta på 5mnd. Kan ikke komme på en eneste ulempe med å ha tre barn jeg!

Vi hadde vel egentlig bestemt oss for to, men da mellomste rundet to år syntes vi plutselig tiden hadde gått så fort, og følte oss aldeles ikke ferdig med baby-tiden.. I tillegg så vi bl.a hos en nabo som er litt eldre enn oss at den ene ungen flyttet til Bergen for å studere, giftet seg, og ble der. Den andre ungen flyttet til Oslo og samme skjedde der. Nå sitter de her og har ingen til å komme på søndagsmiddag...

Nei, vi vil ha liv og latter rundt middagsbordet, lyd og lek i huset hele resten av vårt liv! Så vi fikk nr tre, og har faktisk pratet om vi skal ha fire.. Eneste som holder oss igjen er at vi vet lite om hva det koster oss av tid og penger å ha tre og fire tenåringer. Det går jo helt fint nå da, og egentlig tror jeg at man alltid synes her og nå er mest slitsomt. Småbarnsforeldre synes det er slitsomt med alt stell og søvnløse netter, tenåringsforeldre har glemt hvor slitsom spedbarnstiden var og synes det er mest slitsomt med pengemas, kjøring til aktiviteter og bekymringen for hva de driver med på lørdagskvelden ;-)

Må jo si at jeg har 4 søsken da, selv om jeg har vokst opp med bare tre av dem (minste kom etter at jeg var voksen), og jeg kan ikke huske jeg synes det var negativt noengang. Nå er det jo bare hærlig å ha mange søsken, har ikke like mye kontakt i hverdagen med de alle, men vi vil alltid være der for hverandre og vi deler på ansvaret for foreldrene og besteforeldrene våre..

Nei, kjør på sier jeg, jo flere jo bedre, du tilpasser jo livsstilen til familien din. Jeg vet ihvertfall at jeg ville angret resten av mitt liv hvis jeg ikke hadde fått nr tre! Sorry at det ble litt langt :-)

Skrevet

Jeg ønsker meg tre, samboer klarer seg med en. Så da møtes vi vel på to - også får jeg krysse fingre for tvillinger........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...