Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 Var hos jordmor i dag og fortalte at jeg har hatt så masse kynnere de siste dagene. Måtte forklare grundig hvordan jeg opplevde det og svare på noen spørsmål... hun ville ha meg til kontroll hos gynekolog!!! Var redd for at dette påvirket modning/åpning, så jeg skal på kontroll allerde om 2 timer. Er helt svett og litt bekymret for at det kan begynne å skje noe snart. Kjenner igjen smertene fra forrige svangerskap, men da kom de ikke før rundt uke 32 tror jeg. Hadde regelmessig og vonde kynnere flere ganger og var inne på føden 2-3 ganger før jeg ble innlagt i uke 36. Gikk veldig moden med 2 cm åpning fra da av, til jeg ble satt i gang i uke 37. Huff, det er jo 15 uker igjen til termin, men jeg har hatt på følelsen at jeg kommer til å føde prematurt denne gangen... Får bare krysse fingrene for at det ikke er noe fare enda...
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 krysser fingrene for deg! Har hatt det likt, fikk beskjed om å få sjekka tappen i uke 20 og skal få gjort det igjen i uke 28.Uke 26 nå. Har fått beskjed om å ta det med ro og er sykemeldt. Men de sier det ikke er noe risikosvangerskap siden de to andre ikke kom før i uke 38/39.. selv om jeg hadde vonde kynnere fra ca uke 30 med begge to, og mye regelmessighet fra uke 36.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #3 Skrevet 30. oktober 2007 Hei, flott at du får sjekket påvirkning av livmortappen! Jeg er i uke 17 og er på kontroll ofte pga masse kynnere og tidligere prematur fødsel. Er sykemeldt og må ta det veldig med ro, har dager der jeg ikke kan gjøre noe annet enn å ligge i ro. Jeg fikk "tilfeldigvis" vite at jeg har streptokokk b vekst på livmorhalsen og det er grunnen til at jeg har så masse kynnere. Har nå gått på antibiotika i en uke, og har nå minimalt med kynnere i forhold til for en uke siden. Hadde det også i forrige svangerskap, noe som kan være årsaken til prematur fødsel den gangen. Vil anbefale deg og spørre om de kan ta en slik prøve på deg, og om de har gjort det kan du få vite resultatet. Hos meg hadde de tatt prøven nå og i forrige svangerskap, men ikke sagt noe til meg! I forrige svangerskap hadde jeg under 10 mm igjen til åpning fra uke 26, ruget fram til uke 33. Det er bedre å få ekstra kontroll, og om du har modning nå, kan du få medisiner for å hindre kynnere/premature rier. Ønsker deg lykke til!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Det gikk heldigvis bra hos gynekologen. 5 cm livmorhals og ingen åpning, så det har ikke påvirket noe, men han sa at jeg måtte ta det med ro, for det var ikke normalt med så masse kynnere allerede. Fikk 5 kynnere i løpet av de 35 minuttene jeg satt på venterommet.... Skal til kontroll på sykehuset på mandag, så da skal jeg spørre om det kan være lurt å ta en streptokok-prøve...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå