Gå til innhold

Hate legevakten!

Bebis lucas08 venter en til

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

eg e 7+6 idag og er ekstremt kvalm og klarer ikke å holde noe nede. er svimmel, kvalm, trøtt og sliten. er redd for å stå opp fordi eg sikkert komme te å dette i bakken... så eg bestemte meg for å ringe til fastlegen.. han hadde ikke tid, men ga beskjed om at eg måtte ringe legevakten.. snakkte da med ei dama som sa at de ikke kunne gjør noe pga mangel på leger og at fastlegen hadde ansvar når det kom til graviditet. eg fortalte at han ikke hadde tid.. fikk så beskjed om at då måtte eg ringa han seinare i morgen å¨få time då.. tenkte så at eg kunne kansje ringe legevakten i stavanger for å få hjelp.. MEN NEIDA.. ishe faen.. du hører til sandnes.... så la hun på.. fikk ikke sagt ka som var galt eller noe...

makan te frekkhet...

sitte her å grine nå fordi ingen kan hjelpe. eg har ishe fått i meg noe næring som har holdt seg nede på flere dager og nå får eg heller ishe hjelp til å bli bedre..

noen tips til ka eg kan gjør?

sorry viss det er vanskelig å lese er fra stavnager og er opprørt og da kommer alt ut på dialekt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ringt fastlegen og forklart hva de sa på legevakten jeg, om jeg var deg.

Håper du får hjelp.

klem.

Skrevet

jeg skal prøve det når de får telefon tid igjen... er ikke før 1... vet ikke hva jeg skal gjøre eg.. er helt utslitt..

Skrevet

Huff... Føler virkelig med deg. Ikke godt å ha det slik..

Fortell akkurat hvordan du har det til legen din. Så skal du se det ordner seg. :)

Skrevet

håper det..

har hatt kvalmen i noen uker nå.. legen har selv sagt at viss jeg føler meg skikkelig ille vil han vurdere innleggelse sånn at eg får inn noe næring..

håpe virkelig han vurdere det nå.. trenge næring..

Skrevet

Slik jeg har forstått det så er det ikke stort de kan gjøre i forhold til kvalme og lignende!! Men synes det var en stygg måte å si det til deg!

Så fremt du ikke har gått drastisk ned i vekt, så er det ingenting de gjør!!

Prøv å slapp av på sofa, eller senga, og få i deg det du kan av veske/mat....

Lykke til!!!!

Skrevet

har gått ned 12 kg...er det nok tror du?

Skrevet

Sånn hadde jeg det i beg åsså... helt forfærdelig...spydde av alt og svimet. Legen gjorde ingenting for meg... lite de kan gjøre desverre...høres ikke så trøstende ut men=/ Det beste du kan gjøre er legge deg nedpå kanskje ta tven inn på rommet eller lese til du vil sove for alt som hjelper er å sove. Ta paracet og drikk eplejuice blandet med farris... ta godt vare på deg selv og hvil masse... sender en trøsteklem =)

Skrevet

takk for trøste klem.. håpe virkelig de kan jørr någe for meg.. er lei dette..

Skrevet

OI har du gått ned så mye=/ da tar jeg tilbake rådet så ringer du til føden eller sykehuset å får deg innlagt!!!

Skrevet

tar de meg seriøst på føden? trodde de bare tok i mot noen som fødte eller hadde komplikasjoner i forhold til d. prøvde jo å få tak i de men de sa at jeg trengte henvisning fra fastlege... er vanskelig dette her..

Skrevet

Uff.. 12 kg?? Hjelpes... Det er mye..

Lykke til med legepraten.

La oss høre hvordan det går da.

Krysser fingrene for deg.

Skrevet

lege sa at jeg skulle komme ned så fort som mulig.. og han sender meg opp på sykehuset med henvisning slik at jeg blir innlagt og får næring i meg...

Skrevet

Vil tro det er nok ja... jeg gikk ned 8 kg ,men jeg ble ikke innlagt!!

Men 12 kg burde få fart i sakene!! Lykke til!!!!

Skrevet

Du kom inn nå ja? Hvis ikke kunne det jo vært verd å ringe Forus akutten..

Skrevet

ja vente på mannen for å kjøre meg ut.. tror ikke jeg bør kjøre alene skjønner du..

Skrevet

Så flott at du endelig ble tatt på alvor.

Lykke til, og god bedring.

Kjedelig når svangerskap blir ork istede for glede..

Varme klemmer.

Hold oss oppdatert om hvordan det går da. :)

Skrevet

herregud blei helt skremt jeg av det der...bra du fikk endelig hjelp, er jo ikke bra å gå ned så mye da (om du ikke har litt ekstra på kroppen som jeg har da, men er uansett mye)

skulle til å si at du må troppe opp på legevakta å virkelig vise dem hvor ille det er. men nå ordnet det seg da. kommer jo til å føle deg 10000 ganger bedre når du får væske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...