<3 mirakelbarna <3 Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg har ammet fram til nå ,sønnen min er 6 mnd. Men nå er jeg lei. Pga nedsatt immunforsvar får jeg stadig soppinfeksjoner på brystene og har vel faktisk hatt såre brystvorter siden fødsel:( De siste dagene har måltidene endt med blødende brystvorter og det er både vondt og ekkelt. Den ene vorten ser ut som den har "eksplodert" og er kjempevond. Nå vurderer jeg seriøst å gi opp ammingen. Han får bare pupp 2 ganger om dagen nå, gir flaske til grøtmåltidene. Men syns det er litt trist å gi opp også. Syns jo at det er mye kos med ammingen også. Hva ville dere ha gjort?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 Synes du har vært flink jeg.. Skal jeg være helt ærlig så veit jeg ikke om jeg hadde holdt ut så lenge som deg.. Jeg hadde gitt opp ammingen hadde jeg vært deg.. Det er jo sårt, men du har jo klart å amme i 6 mnd:=)
*panama* med to søte små Skrevet 30. oktober 2007 #3 Skrevet 30. oktober 2007 Hadde jeg vært deg så hadde jeg sluttet med god samvittighet..Du har holdt ut i 6 MND!! Og kan være stolt av det mener jeg! Etter 6 mnd er melken mest drikke og ikke hovedmaten likevel!! Det mener jeg;o) Synes du har vært flink som har ammet så lenge jeg:)
Jeanskin Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 Må si meg enig i de andre her. Har du holdt ut i 6 mnd med så og si konstant såre brystvorter, syns jeg du kan slutte med god samvittighet. Syns du har vært flink jeg!
Lillegullet130707 Skrevet 30. oktober 2007 #5 Skrevet 30. oktober 2007 Vanskelig å si hva du skal gjøre. Snuppa mi er bre 3,5 mnd og jeg vurderer selv å gi opp. Hun bare skriker fordi hun har vondt i nakken når hun dier (KISS-barn), så ammingen er ikke noe morro for verken henne eller meg. Men så syns jeg jo at det er kos også, de gangene det går bra... Har selv slitt med såre brystvorter (store kjøttsår) de første 1,5 mnd, så gikk det bra en periode, men nå etter at hun har begynt med behandling for den stive nakken sin, så har ammingen bare blitt skriking... Men jeg har bestemt meg for at jeg skal fortsette (når jeg klarte å komme meg igjennom de såre brystvortene, så klarer jeg dette også - tenker jeg... Men hvorfor skal vi ha det vondt begge to? Da er det bedre å finne andre alternativ). Mitt mål er å klare å fullamme til hun er 6 mnd, vet ikke om jeg klarer det. Fortsetter det slik at hun bare har vondt, så må jeg nok kapitulere. Jeg syns at om du føler som du gjør, så har du faktisk klart å amme sønnen din i 6 mnd - ikke verst! Du kan jo trappe ned til en amming og så slutte helt etter hvert? Men om du sliter med sopp og blødninger, så syns jeg at du skal slutte med god samvittighet. Men jeg skjønner at du er i diskusjon med deg selv om hva som er riktig... Masse lykke til fra meg! ;-)
<3 mirakelbarna <3 Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. oktober 2007 Takk for svar jenter. Sitter her og griner fordi jeg syns det er så trist å måtte gi opp ammingen. Men samtidig så sitter jeg jo og griner etter hvert puppemåltid pga vondt, så det er vel kanskje like greit å gi opp:)
~hope~ i 7.himmel Skrevet 30. oktober 2007 #7 Skrevet 30. oktober 2007 Du skal bare grine ja,men gråt av stolthet over deg selv.6mndr med såre brystvorter.Wow! alle ære til deg vil jeg si:)Fra den alderen er det jo vanlig å begynne med fast føde.trenger ikke legge amminga helt på hylla om du ikke vil.Pump litt å gi,eller kanskje amme bare en-to ganger pr dag-Så får jo brystvortene hvile litt.Det må bare du selv kjenne på.Men dårlig samvittighet skal du ikke ha,De fleste hadde vel gitt opp lenge før deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå