Gå til innhold

fordeling av permisjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan damer kan våge å si en ting som:

"Mannen min hadde lyst til å være hjemme mer en de 6 ukene, men da sa jeg NEI. Har jeg gått gravid skal jeg jammen ha hele permisjonen min"

MIN permisjon - hva slags pisspreik er det?

og en annen ting, det er jaggu ikke rart at gutta "ikke takler å ha ansvaret for ungene aleine" når de

1) ikke får lov å ha permisjon med dem

2) ikke får lov å gjøre tingene på sin måte

Jeg gidder ikke høre på damer som syter over hvor lite gubben gjør hjemme - jeg vedder bestemora mi på at han aldri har fått lov å prøve seg heller!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og når fyren endelig skal gjøre morgenstellet så henger hun over ham med kritisk blikk og kvitrende stemme og kommer med små "Jamen du ER jo flink, jo! Du kan hvis du vil! Men du burde nok ha litt mer salve på stumpen, og bleia skal sitte - sånn, ja, der hadde du rett vei med en gang, du! Fnis!".

Skrevet

Bare sånn for å komme eventuelle luringer i forkjøpet så skal jeg understreke at jeg mente morgenstellet på ungen.

Skrevet

Fordeling av permisjonen, som med andre gjøremål i livet avhenger av interesser og det man føler seg god på. Men er enig i at mammaen må holde seg unna, hvis pappaen skal komme på banen. Feks i forhold til å bli selvstendig på morgenstellet og div.

Kjenner til en del fedre som ikke kunne tenke seg å være hjemme med barna, dessverre. Heldigvis har jeg en mann som gjerne tar seks av ti mnd permisjon om jeg får drømmejobben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...