Gå til innhold

Odenwälder eller voksi???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem av disse posene er best til en halvåring i vinter? Og hvilke av odenwälder-posene er best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gikk for en Odenwälder siden Voksi er så fordømt tung. Vi triller MYE, og løfter vogna opp trapp, så da var det enkelt å velge bort Voksi og tunge lammeskinnsposer. Jeg vet ikke helt hva vår heter.. BabyNest står det på den i allefall. Koster 1900. Lett, varm, lang og mumiefasong, altså smalere nederst. Men glidelåsen er jeg ikke helt fornøyd med.

Skrevet

Flere??

Trenger sårt hjelp til å avgjøre hva jeg skal kjøpe.

Posen skal ikke brukes daglig, kun brukes av barnebarnet når han er hos bestemor. Men vil selvsagt ha en god pose for det.

Skrevet

Vi sto mellom disse to, og valgte Voksi aktiv posen etter mange overveielser.

Grunnen er at aktiv er garantert lang nok så lenge han trenger pose (kjipt å måtte kjøpe ny pose mot slutten av dagsove tiden) + at den kan brukes på telttur, overnatting etc etterpå. Den er ikke så ruvende som Voksi classic - og vi fikk plass til både 3,5 åring og pose i vår smale Easywalker classic vogn.

Den har ull for, og er god og varm.

Se www.ullkorga.no

Skrevet

Etter erfaring med voksi (den klassiske) syntes jeg valget var enkelt. Odenwälder lammy xl. En lettere og mer anvenlig pose synes jeg.

Den kan vaskes og tromles når en tar ut lammeskinnet, vann og vindtett, kan reguleres i bredden og snøres godt rundt hodet. Det er refleksdetaljer på den, og den kan åpnes helt ut. Det er ferdige hull til seler og på baksiden er det sånn antsklistykke.

Skrevet

Hvilken vogn har du?

Jeg har Teutonia Mistral, og der ble Voksiposen rett og slett for stor... Så jeg bytta til Odenwâlder Lammy, og den er super :)

Lammeskinn i bunnen, varm og god :)

Anbefales.

Hardde jeg hatt større vogn, hadde d nok blitt Voksi, syns de er kjempegode poser også.

Skrevet

Odenwälder, har bare hørt neg. ting om voksi!

(inkludert fra bekjent som jobber med å selge begge typene... hun er ikke i tvil om at O. er best)

Skrevet

Jeg har bare positive ting å si om voksi, liker den godt. Odenvader har jeg ingen erfaring med.

Skrevet

Arvet en voksi som jeg byttet med en odenswalder lammy pose etter en stund fordi snuppa ikke fikk plass i den oppi vogna + at jeg syns den var litt klønete (sikkert fordi jeg ikke ble vant til den, brukte den bare en mnds tid). Lammyposen er enkel og lammeskinnet i ryggen er avtagbart slik at man kan bruke det som underlag i vogna utenom vintersesongen også. Ferdige hull til seler...

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Da blir det en odenwälder lammy på lille barnebarnet mitt:) Må bare bestemme farge da så......

Skrevet

Signerer denne jeg. Ville ha en som han kunne bruke lenge, fikk den siste Voksi Active på Babyshop Slependen.... Var overlykkelig, overveide O men er megafornøyd med Voksien.

Skrevet

Heisan. Bare lurer på hva du legger i begrepet "O. er best"?

Hva er de negative med Voksiposen?

Jeg har aldri hørt noen negativt om den jeg, bare lurer på det bare for å kunne tipse ei venninne med en bittliten en nå som hun kommer til å trenge slike ting... :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...