Gå til innhold

Hvordan vasker dere bh'ene deres ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vaskemaskin ? I pose ?

For hånd ?

Andre måter ?

Selv har jeg vasket i maskin i pose, men nå er jeg lei ødelagte og slitte bh'er.

Hvordan vasker dere de for hånd ? Bare i lunkent/varmt vann med litt såpe ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasker de i maskinen på 40grader. HAr kjøpt en slik pose, men den glemmer jeg å bruke.

Så hiver jeg de i tørketrommelen etterpå.

Gjest irismor
Skrevet

Putter de bare løst i vaskemaskinen. Har ikke opplevd at de blir ødelagte.

Skrevet

De dyre håndvasker jeg. Lar de ligge litt i bløt med flytende Omo og vrir de lett opp etter skyllingen.

De rimligere putter jeg i nett i vaskemaskinen.

Skrevet

40 grader i maskin uten pose. Har to sånne vaskeposer, men glemmer alltid å putte bh'ene inni :o)

Men nå har ikke jeg sånne dyre flotte bh'er heller. Har bare billige fra Lindex og H&M jeg...

Skrevet

Alltid i pose i maskinen på 60 grader sammen med det annet tøy. Vasker alltid sokker og undertøy på 60 grader for å være sikker på at det blir skikkelig rent!

Skrevet

Putter de bare i vaskemaskina sammen med andre klær på 60 grader :P

Skrevet

Det er ikke bhene som nødvendigvis blir ødelagte av vaskemaskinen.. Det er vaskemaskinen som sliter hvis ei spile løsner.

Jeg vasker for hånd. Samler opp absolutt alle sammen før jeg gidder å vaske dem.

Skrevet

Jeg har gått over til å vaske for hånd.

Da holder de fasongen mye bedre også, og så blir de ikke så fort grå og ødelagt i elastikken.

Etter 1500,- for reparatør da spilene forsvant mellom ytter- og innertrommel, ble det slutt på maskinvasken.

Hva prisen hadde blitt om spilen hadde skadet noe tør jeg ikke tenke på engang!

Reparatøren kunne fortelle at en spile kan gå gjennom metall under sentrifugering, så vaskeposen er bare for å beskytte tøyet inni den mot borrelås/glidelås/hekter på annet tøy.

Skrevet

Jeg har faktiskt en ødelagt spile som ligger i maskinen ett sted. Innimellom er det noen klær som har fått et bittelite hull i seg, og jeg mistenker at det er en spile som har kommet delvis inn i trommelen under vask. Jeg bruker alltid pose når jeg vasker BH, og liker å tro at det hjelper. Jeg synes det er så tiltak å vaske noe for hånd!!!!

Skrevet

Spilen går nok rett gjennom en vaskepose hvis den løsner fra BH'en.

Jeg legger alle BHene i vann i skyllekaret. Bruker et flytende vaskemiddel, for det er lettest. Deretter lar jeg de ligge (lenge, for som regel så glemmer jeg at de ligger der), gnir litt langs kantene hvor de blir fortest skitne, vrir de lett opp, og skyller i 2-3 vann (skyllemiddel i siste) Henger de opp på tørkestativet med en håndduk på gulvet under, for det drypper av dem et par timer.

Det er egentlig ikke så my jobb, nå som jeg er vant til det.

Skrevet

Jeg har en hurtigvask på maskina mi, vasker da på 30 grader i en halvtime. Slenger dem inni der med milo og mykningsmiddel og da er de fine etterpå. Selvsagt ikke like bra som 60graders- eller kokvask, men når de koster 600,- pr stk har jeg tenkt å ha dem brukende og HVITE leeeenge!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...