Gå til innhold

Har noen med junibarn begynt med grøt ennå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg skal begynne snart, gutten min blir 5 mnd neste uke.

Hvilken grøt har dere evt begynt med (ris? mais?) og hvordan gikk det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp her har vi begynt så vidt med litt grøt på formiddagen.Vi begynte med mais grøt,gikk kjempe fint!

Skrevet

Jepp..

Vi har begynt med mais grøt..Går så fint så;o)

Starta på dagen,men har nå gått over til å gi på kvelden;o)

Men dere andre som har begynt hvordan gjør dere det med melken,gir dere den før eller etter? Eller mellom skjeène for dere som gir flaske?

Skrevet

Har såvidt begynt å gi maisgrøt.

En teskje søndag, en teskje i går og to i dag.

Gir melk først så han ikke er så sulten når han får grøt.

Smatter og virker som han koser seg når han får disse smaksprøvene :o)

Skrevet

Åå,så koselig:) Kjøpte grøt for 4m+ i går,tenkte å begynne å gi henne en ts blandet i pumpet melk på kveldstid-prøvde for førstegang i går.Virker som hun likte den ekstrasmaken i melka:)Hun er forresten 5 mndr:)

Skrevet

Jeg gir to grøt måltider og fikk beskjed på 5 mnd kontr i dag at jeg kunne begynne med middag om to uker siden han ikke får mm lenger, mistet melka etter mye styr ved 3 mnd alder... jeg gir hvetegrøt med frukt( 6mnd grøt) på formiddagen og maisgrøt(4mnd grøt) på kvelden. De to andre måltidene får han mme og fruktmos eller sviskemos... + et mme måltid på natta.

Helsesøster sa jeg kunne komme opp i 4 måltider med fastføde før han blir 6 mnd. Og da begynne nattavvenning... 4. måltid kunne være brød og frukt...

Skrevet

Ja, min er født 19 juni....har gitt en skje maisgrøt i en uke, så i to dager nå har jeg gitt to babyskjeer. Han liker det veeeldig godt :D

Tenkte å prøve sviskesaft i morgen etter maten ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...