Gå til innhold

Tror dere venninnen min lyver på seg hele greia??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som angivelig har en sykdom som nå har gjort at hun måtte opereres i hodet. Fikk en melding for noen dager siden om at hun var operert og at hun skulle ringe meg senere. Ringte meg ikke. Jeg ringte til sykehuset for å få kontakt direkte på avdelingen. Hun var ikke registrert på noen av de aktuelle sykehusene, verken som innlagt eller tidligere poliklinisk kontakt. Er klar over at man kan skjule den slags info, men det opplyste de om at ikke var gjort. Hun ble angivelig operert for en tid tilbake også, og var sykemeldt i lang tid etterpå. Jeg fikk aldri se operasjonssåret, for hun syntes det var så ekkelt. Jeg tenkte ikke over det da, men gjør det nå. Husket heller aldri hva legene het, eller navnet på medisinene hun fikk foreskrevet. Vi jobber i helsevesenet begge to, og da husker man vel gjerne slikt, i alle fall jeg.

Nå har jeg en følelse av at det hele er en bløff, men det kan da ikke være mulig?? Det er jo helt sykt!

Hun har forandret seg veldig de siste mnd, etter et samlivsbrudd. Jeg har relatert det til bruddet, samt at tilstanden i hjernen kanskje også har påvirket henne noe. Nå er jeg oppriktig bekymret for henne. Tenker at hun kanskje har bløffet på seg hele greia, og er innlagt på Psyk i stedenfor. Hva gjør jeg nå? Har problemer med å ikke bry meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av hennes nærmeste familie du kan kontakte? Si du ønsker og sende henne en blomst med kort fordi du tenker så på henne?

Ville nok blitt en smule skeptisk til en operasjon av hodet når hun ikke vil vise frem noe arr heller eller huske hva slags medisiner hun har fått.

kanskje det er antidepresiva hun benytter og dermed bare vil dekke over det?

Høres ikke ut som venninnen din har det så enkelt, ville ikke begynt og kritisert henne om hun har det så vanskelig, bare være der som støtte for henne i en vanskelig situasjon.

Skrevet

Jeg tenkte å ringe moren hennes for å gjøre som du sier, men har ikke helt bestemt meg.

Jeg har ikke tenkt å kritisere henne, men har litt problemer med å forholde meg til dette hvis det viser seg at det er en stor løgn.

Skrevet

Men du som kun vennine får vel ikke opplyst om hun har vært innlagt på et sykehus? Det er vel konfidensiel informasjon?

Når det er sagt, så hørtes det ganske muffens ut ja. Har hun sagt navne på diagnonsen som forårsaktet et inngrep i hodet?

Skrevet

Så lenge du ikke reserverer deg mot det, så blir det opplyst om det ja. Ikke detaljer selvfølgelig. Hvis jeg f eks blir innlagt på Nevrologisk og mamma ønsker å ringe meg dit, så setter de henne over til avdelingen, som setter henne over på tlf som er på det rommet jeg er på.

Hun husker aldri diagnosen, men sier det er cyster i hodet. En hormonforstyrrelse. Har gått på utallige hormonkurer for å justere på det/holde det i sjakk. Aldri husket navnet på de kurene heller.

Skrevet

Strent tatt er det faktisk ikke lov å gjøre det du beskriver der, men det er som regel vanlig at det blir gjort. Prøver du det samme på føden(spm er strenge) får du beskjed om at du må ringe den du skal ha tak i på mobil eller lignende.

Selv setter jeg aldri telefonen videre for om jeg gjør det har jeg allerede brutt taushetsplikten min!

Skrevet

Hormonsforstyrrelse som forårsaker cyster i hodet?!

Ja, det hørtes jo veldig sannsynlig ut...

Skrevet

ja det er jo greit om personen er på sykehuset. Men du kan vel ikke få info om hun har ligget der?

Skrevet

La henne være i fred!! I all verden da.

Jeg ble lagt inn på sykehuset da jeg var gravid pga av kraftige magesmerter. Min egen pappa er lege og ringte rundt overalt for å finne ut hvor jeg var lagt inn ( ble overført rett fra legevakten). Siden jeg hadde så vondt og alt skjedde så fort fikk jeg ikke sagt til sykehuset hvem som skulle få vite at jeg var der, så de sa at de ikke visste noe om meg da pappa ringte dit. Han var helt fortvilet. Det løste seg til slutt da han endelig fikk tak i sambo som hadde slått av mobilen siden vi var på sykehus.

Syns det sier mer om deg at du kan dømme henne på den måten. Har du tenkt på at hun ikke svarer deg ordentlig om medisiner etc fordi hun IKKE VIL??

Dessuten- som hun over nevner så forteller de iallefall ingenting hvis hun ikke engang er der nå.

Skrevet

Det går jo an å ringe foreldrene og spørre hvordan det gikk med henne etter operasjonen.. Man trenger ikke alltid spørre rett ut for å finne ut ting

Skrevet

Kan jo hende at hun trekker seg tilbake hvis hun føler at du har spurt mye og hun kanskje ikke vil snakke om det eller tenke på det. Ville de sagt det til deg hvis hun var inlagt og hadde bedt om at ingen skulle kunne kontakte henne?

Veit ikke sannheten jeg, men det høres rimelig drøyt ut å bløffe om noe sånt...

Skrevet

Hærlighet altså,du har fått opplyst om at det ikke er polikliniske notater på henne osv...??Snakk om å bryte taushetsløftet.De har faktisk ikke lov å opplyse om at hun ligger/ikke ligger der...

Jeg hadde blitt rimelig skuffet om en veninne beskyldte meg for å lyve fordi jeg ikke husket medisinnavn osv....og ikke ville vise arr..

Skrevet

Jeg har også operasjonsarr, og jeg har ikke lyst til å vise det til en eneste av venninnene mine.

Syns det høres veldig drøyt ut å lyve om noe sånt, og jeg hadde blitt lei meg om du hadde beskyldt meg for å lyve fordi jeg ikke ville vise deg arret mitt.

Skrevet

Tror noen av dere må gå å sjekke hva taushetsplikten innebærer!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...