Gå til innhold

Penger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får dere førstegangs fødende pengene til å strekke til??

Syns det er vanskelig når man skal kjøpe så mye nytt stæsj- og like vel betale på alt av lån og regninger. Noen som har noen enkel måte å bli rik på??? :0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt noe utstyr brukt.. Dessuten begynte vi litt tidlig og kjøpte en "stor ting" hver måned. Synes det var greit å fordele utgiftene på den måten. Så fikk vi ikke en kjempesmell en måned.

Skrevet

Det er mye fint å få tak i brukt. Selv har vi byttelånt med kjente og familie, ettersom vi har barn av litt ulik alder. Spør folk rundt deg om de vil være med på en slik ordning - hvorfor skal alt på død og liv være så nytt. Dersom vi bruker tingene til flere barn, så tar vi jo bedre vare på miljøet vårt også.

En bytte - og lånering er kanskje en idé å starte her på barnimagen?

Skrevet

Hadde spart i eit år på forhand så eg hadde 25 tusen å bruke på baby ting. Ellers veit eg ikkje kossen eg skulle klart å kjøpt alt nytt.

Skrevet

Altså - vi har fått en del brukte ting av fam. Men det er jo fortsatt mye som må til da. Vi skal på ikea å kjøpe møbler og sånt. Sprinkelseng der er jo ikke noe dyrere en å kjøpe en brukt lissom. Vi har fordelt en del utover og babyn kommer jo ikke før i januar- regner med at vi ønsker oss litt babyting til jul:0)

Sikkert bare jeg som syns det virker litt håpløst til tider økonomisk- kan jo være litt påvirket av hormonene og nøstetiden som er fremover nå( i følge boka vi fikk hos legen)

Skrevet

vi har fordelt innkjøpene rett og slett..

kjøpte vogn i sommer (feriepenger)

tenkte vi skulle kjøpe seng på ikea, men fikk brukt av vennepar

har arvet ullpose

ellers har jeg kjøpt litt klær her og der iløpet av høsten

kjøpte babycall for et par mnd siden

dyne og sengetøy mnd etter vogna

farmor sponset stellebord

det blir mye utgifter, men det er veldig kjekt om man kjenner noen med barn fra før som man kan låne av!!

(har lånt både bilstol, vippestol og ammepute samt sånn gravid-setebelte)

:)

Skrevet

Vi fordelte utgiftene, og kjøpte ein del brukt.

Brukt vogn kjøpte vi i veke 20

Seng og stellebord (billegaste sort frå Ikea) kjøpte vi ca 1 mnd etter

Kjøpte litt babytøy no og då gjennom heile svangerskapet (men vi fekk og ein god del rett etter fødselen)

Vi var så heldige å få bilsete av svigers

Det er veldig mykje det ikkje er nødvendig å kjøpe inn til å begynne med (du treng ikkje nødvendigvis vippestol og babycall og brystpumpe dei første vekene), og det er mykje fint å finne brukt og du kan sjølvsagt spare mange tusenlappar på å velge billege alternativ, samt å låne av vener og familie.

Skrevet

Dilemma det der. Vi har vært utrolig heldige for vi får seng og fullt utstyr på den fronten med mine foreldre (dyne,puter,sengetrekk, laken osv.) og vogn får vi med foreldrene til samboeren min.

Jeg merker at på tross av at vi slipper de to dyreste utgiftene er det fortsatt mye som gjenstår og det er ikke alle måneder ting går opp...

Hadde ikke klart oss uten den hjelpen vi har fått av gavmilde kommende besteforeldre.

Skrevet

Vi har vært så heldige å få de dyreste tingene..

Vogna fikk vi av mamma,

Seng + alt til senga fikk vi av svigers.

Stellebord og kommode kjøpte vi selv..

Når pappa ville kjøpe noe så var det ikke mye igjen vi trengte.. Men han og den nye kona fikk ei jente for 3år siden, og siden vi skal ha jente vi og så får vi arve veldig mye av dem.. blant annet lekegrind, bilstol og vippestol, pluss en haug med klær..

Vi hadde dessuten veldig mye penger på sparing..

Men uten mange gavmilde besteforeldre, og penger i banken så hadde vi hatt problemer...

Skrevet

Vi fikk stellekommode. Bilstol og voksipose har vi kjøpt brukt. Pappan kjøpte ny og fin vogn til 7000, og jeg skal bruke like mye. Har hittill brukt 2000 på klær etc. Resten skal brukes på seng og tilbehør fra IKEA, ammepumpe, etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...