Gå til innhold

kan man ikke stole på ul???

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal på ul i morgen og planen var å spørre om kjønn hvis de ser det, men virker på denne siden som om er en del som får feil???? stemmer det??? kansje like greit å vente i spenning til den lille kommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tar som oftes rett, men selvfølgelig er det ganger der de bommer, men det hører mer til skjeldenheten enn til det som er vanlig.

Skrevet

Vi har valgt å ikke vite kjønnet rett og slett fordi vi ikke stoler på det de ser på ul.. Er sikker på at hvis jeg får beskjed om at det er jente og får gutt, eller omvendt, så blir jeg skuffet.. Man forbereder seg jo mentalt på det ene kjønnet når man får vite hva det er på forhånd, og da tar det jo litt tid å "komme over" at det ikke var det kjønnet likevel.. Også synes jeg det er mest spennende å gå gravid og ikke vite kjønnet, at det skal være en del av fødselsopplevelsen å få vite kjønnet :)

Skrevet

De sier sjelden hvilket kjønn det er hvis de ikke er veldig sikker. Hvis de er usikker kan det hende noen av dem sier hva de ''tror'', men da er det jo på eget ansvar om man kjøper mye blått eller rosa :) Hvis de virker veldig sikre og tilogmed viser deg kjønnsorganet til barnet og forklarer litt underveis, så føler du deg nok tryggere på svaret også.

I forrige svangerskap viste jordmoren meg kjønnsorganet på babyen min, og da så jeg selv også at det ikke var tvil om at dette var en flott gutt! :)

Skrevet

Det er igrunn liten sjangse for at de tar feil. Dersom det er vanskelig å tyde, sier de jo ca % for det ene eller det andre.

Da jeg ventet gutt, var det ikke tvil - såg tydelig både pung, og snabel ;) Nå venter jeg jente, og vi så tydelig foldene, og de 2 hvite stripene du ser når det er jente - 99,9 % at det er jente sa legen :o)

Skrevet

Vi har vært 2 ganger på ul på sykehuset. Var litt kortere på vei enn vi trudde første gang, så vi fikk ny time til såkalt 4-kammersnitt 4 uker etter. Første gang sa jordmor bare: "Jeg ser ikke noe typisk tegn på at det er en gutt, ingen liten guttetiss her". 2.gangen(annen jordmor) kunne vi se noen bittesmå kjønnslepper...men vesla var tydeligvis sjenert, så etter ei stund kom detei lita hand og dekka til! :o) Ler!

Jordmor kikka en god stund og flere ganger etter kjønn, pappa'n har en arvelig hoftefeil som tydeligvis går etter guttene i familien, derfor ville vi vite kjønn. Greit å forberede seg litt på at om det hadde vært en liten gutt så måtte han kanskje hatt beinskinner...

Pappa'n blei helt tullerusk og kjempefornøyd når vi så at det blir ei jente...han har gutter fra før, dette er min første unge:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...