Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 Bor i en ganske liten leilighet med en stor tv. Snuppa vår på 4 mnd suges mot tv'ns lyd og bilder. Jeg har ikke tenkt noe særlig over dette. Den står på i bakgrunnen mens jeg styrer rundt i huset. Hun ligger gjerne på sofaen og titter litt eller på magen på golvet med tv som motivasjonsfaktor. Så leste jeg et svar fra helsesøster Ebba på babyverden.no om at tv kun er anbefalt i små øyeblikk. Kan ødelegge kontakten mellom mor og barn etc. Vi er veldig bevisste på å prate og trene, ligge under babygym etc, men nå lurer jeg på om tvn er på for mye? Jeg synes det blir så stilt i huset uten denne og har den på som selskap for min egen del. Men hvis det ikke er gunstig for snuppa slår jeg den selvfølgelig av! Hvordan har dere det? Er dere bevisste på dette med tv? (PS- må legge til at jeg ikke synes det er noe særlig med tv som barnevakt til eldre barn...Men det er vel det jeg har startet med allerede uten at jeg har tenkt noen over dette...) Uff! Dårlig samvittighet nå...
Grigri m/3 gutter Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg har også lurt på dette. Min gutt er snart 1 år, og har "sett" på tv siden han var 10 uker og fikk babygym. Den ble plassert på gulvet foran tv'en og han kunne stoppe midt i en veiv og kikke på tv'en helt fascinert, for så å fortsette med leken. Nå krabber han rundt og reiser seg opp og går gjerne bort til tv'en og tar på skjermen og sånn. Han liker så godt at det beveger seg og er mange farger, debattprogrammer er kjedelige... Jeg også tenker litt at jeg har tv som barnevakt nå, men så ser han jo ikke på den hele tiden, bare til han finner ut at han skal leke med noe annet. Han gjør dette når han leker alene uansett, så jeg kan ikke skjønne at det skal ødelegee noen kontakt med meg. Det går sikkert bra! (Tror jeg, hehe)
1+1=2+1+x Skrevet 30. oktober 2007 #3 Skrevet 30. oktober 2007 Jenten min på 4 mnd. ser også mye tv. Synes ikke det ødelegger mellom oss. Får jeg ikke kontakt tar jeg av tven.
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 vi har fysisk flyttet tv ut av stua (vi er heldige som har plass til det) og har kjøpt en fin radio og cd spiller inn i stua som vi hører masse på. Kjenner til det med selskapet som du sier. Når poden var yngre (opp til3-4 mnd) hadde vi en liten tv i stua som jeg så på mens han lå på gulvet. Nå går jeg heller på tv-stua og ser på tv når han sover om jeg ikke har annet å gjøre (9 mnd gammel) Men mitt tips er radio, med en fin radiokanal som du liker (jeg hører på p4 jeg da) Jeg har også kjøpt cd er med klatremus, doktor dyregod og kardemommeby som vi hører på for å få litt avveksling. Mim mamma sa at hun hadde lest at barn helst ikke skulle se mye på tv før de ble 3-4 år gamle på grunn av flimringen. Det var visst ikke helt bra (hun har selv epilepsi - uten sammenheng med tv-titting, men dermed litt mer obs på dette)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå