januarbaby+maibaby Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 Får baby i januar og trenger en god å lun pose til vogna, men lurer på hvilken jeg skal velge... noen med erfaringer? Oddenwalder posene er jo i så mange forskjellige, disse med bamsehodet inni, og den me lammeull i, hvilken er best av disse? Eller er det andre som er bedre?
Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #3 Skrevet 30. oktober 2007 Odenwalder babynest (den med bamse inni) vi er super fornøyd med den. Og selvom den er lang så er den lett å pakke sammen så den ikke tar så stor plass =)
Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 Vognpose må velges ut ifra hvilken vogn man har. Jeg kan alltids anbefale voksipose, men den er ganske stor, så da bør bagen i vogna være stor også. Lykke til )
Trultemora er presseklar!! Skrevet 30. oktober 2007 #5 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg kommer til å kjøpe Ôdenwalder Lammy XL neste vinter ihvertfall!! Vi får ei lita jente i slutten av februar/begynnelsen av mars så denne vinteren bruker vi den lammeskinnsposen jeg hadde da jeg var lita!
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 30. oktober 2007 #6 Skrevet 30. oktober 2007 Voksipose (med ulldyne i) er en sikker vinner!! Har selv hatt barnehage for små hvor det var forskjellige poser. Men voksiposebarna sov ute i minusgrader kun iført ullundertøy, lue og votter. Og de var varme og gode når de kom inn, alltid. Den er stor men kan til gjengjeld pakkes rundt barnet helt opp til 3 års alder. Dersom man lærer teknikken så kan den også fint brukes i bag! Den skal da pakkes motsatt av normalen og pløsa som egentlig er inni knytingen legges over knytedelen (for de som måtte forstå dette..)
Jordbæret <3 Skrevet 30. oktober 2007 #7 Skrevet 30. oktober 2007 Det kommer jo an på vogna og på når man har termin og hvor man bor i landet. Er stor forskjell på mars på sørlandet og mars i finnmark. Jeg personlig synes voksiposen er stor og klumpete, og helt unødvendig. Jeg prøvde en fra ullkorga, fikk låne av ei venninne, men brukte den ikke. Jeg brukte en vanlig vinterpose med syntetisk skinn inni til mine barn og de har jeg alltid latt sove ute helt ned mot 10 minus. Men da med en vogndyne over. Nå har jeg en vinterpose med fleecefor inni. Har termin i mars og bor på østlandet så jeg regner med at det holder i massevis. Jeg bruker alltid dyne over barna når de ligger i vogna, uansett vær og vind, da tar jeg heller vekk posen når det blir for varmt.
benteeli Skrevet 30. oktober 2007 #8 Skrevet 30. oktober 2007 Voksipose fra ullkorga og vanlig ullpose (ull inni og cordfløyel utenpå). Har vekslet på å bruke disse, men er mer og mer glad i voksiposen, den kan brukes til så mye annet også når den brettes ut. Har store bager i utevognene mine jeg, slik at de kan ligge godt til de er ganske store. Bruker bagen i hundesleden om vinteren også, så er avhengig av å kunne pakke masse i den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå