Gå til innhold

Cellegiftbehandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har dessverre fått brystkreft med spredning til lymfene under armene og må gjennom cellegiftbehandling. Er det noen her som har gjennomgått det samme ? Jeg spør fordi jeg vil være mest mulig forberedt på det som venter meg. På forhånd takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke jeg.. men min x måtte gjennom cellegiftbeh. og det ikke i kreft sammenheng med i forb med en sykd med altfor aktivt immunforsvar og cellegiften demper immunforsvaret..

Han ble tynn i håret..mistet ikke alt, men ble tynn i håret så han valgte å barbere det vekk, brynene ble..

Mener å huske han og ble litt kvalm og sliten og..

Skrevet

Å kjære vene. Jeg har ikke gjennomgått det, men vil ønske deg lykke til videre med behandlingen og god bedring!

Klem

Skrevet

Mamman min hadde brystkreft noen ca 2,5 år siden. Hun fikk også cellegiftbehandling, og hun ble så kvalm og dårlig av de at hun måtte ligge i senga de første dagene etter hver behandling for hun bare spøy og spøy. Men hun er nå helt frisk. Hun mistet også håret, men fikk en kjempefin parykk, og ingen kunne se at det ikke var hennes egentlige hår.

Du har en tøff tid foran deg, men dette kommer du til å klare så fint og før du vet ordet av det så er du helt frisk igjen. En stor klem til deg fra meg.

Skrevet

Svigermor ble operert for brystkreft i januar, hun fjerna hele brystet, hun valgte selv at det skulle gjøres!! Hun fjerna også 10 lymfer under armen, dette gikk hun til fysioterapaut for 1 eller 2 ganger i uka!! Etter første cellegift kur var hun ikke dårlig i det hele tatt, men det ble verre for hver kur, hun fikk noen tabletter som hjalp mot kvalme og fikk streng beskjed om å ta dem!! Hun mista håret, men fikk en super fin parykk, håret vokste egentlig veldig fort ut igjen når hun slutta med cellegift, men nå har hun en utrolig hårvekst også!!

Etter at cellegiften var avsluttet begynte hun med stråling, 25 behandlinger i løpet av 5 uker!! Hun begynte å jobbe 1/2 nå i slutten av september, hun sier det er mer en nok, å alle legene å kollegaene (hun jobber på sykuset), har anbefalt henne å ta det helt med ro og ikke begynne i jobb for tidlig!! Hun går også på noen tabletter, disse skal hun gå på i 5 år!!

Det er fryktelig trist å høre at du har fått brystkreft, diagnosene her er jo veldig gode, men du har en tøff tid foran deg nå!!

Masse klemmer til deg!! Lykke til:-)

Skrevet

Jeg må i tillegg til cellegift også ta stråling, samt antagelig også hormontabletter i 5 år. Ikke noen moro diagnose å få, fikk jo sjokk og var i mange dager sikker på at jeg kommer til å dø. Men prognosene for overlevelse her er jo relativt gode sammenlignet med andre krefttyper. Får bare krysse fingrene. Takk for at dere svarte meg.

Skrevet

Og fint å høre at det har gått bra med mor, svigermor og x-mann!

Skrevet

Har ikke svar å gi deg, men ville bare ønske deg lykke til og god bedring.

Klem

Skrevet

Men herlige land da, stakkars deg! Nei det er ikke gøy diagnose å få. Jeg føler med deg, og dette skal du klare! Og til slutt håper jeg at det gjør deg til en sterkere person med nytt friskt syn på livet. Skal tenke på deg.

Skrevet

Mamma går også på de hormon pillene, men hun merker ikke noe bivirkninger av det. Det eneste er at man kan legge på seg av de, og man går hvertfall ikke ned i vekt når når man tar de, men det er jo ikke så viktig når det gjelder å bli frisk.

Skrevet

Uff! Hva skal man si... helt forferdelig. Men har du sjekket kreftforeningen sine sider? Der er det vanligvis masse informasjon å hente. Nå har jo også brystbevarende kirurgi like gode resultater som total fjerning av bryst, noen legger også inn protese i samme inngrep som man fjerner om jeg ikke tar helt feil. Behandlingen idag er veldig bra, men du må påregne mange års oppfølging(noe som jo er bra!) Ønsker deg masse lykke til, kreftomsorgen i norge er GOD! Det fins mange å snakke med:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...