Gå til innhold

Hvor lenge kan min mme-unge på snart fire mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

gå uten avføring?

Når burde vi kontakte helsestasjonen?

Får bare mme, har gitt han mer malt enn han pleier å trenge, og har fått i han to ts med sviskesaft. Skal prøve med mer sviskesaft etterpå også. Nå er det tre dager siden siste avføring :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det har gått 2 døgn kan man begynne å mistenke forstoppelse har jeg lest... De bør helst på do hver dag.. Ring helsestasjonen du, og hør om de har noen tips! :o)

Lykke til!

Skrevet

Ja da skal jeg gjøre det. Han er litt sutrete og det er han aldri ellers. Takk for svar.

Skrevet

Så lenge han ikke er plaget så går det nok helt bra.

Ifølge min hs så var det ikke nødvendig med avføring hver dag slik som noen her inne påstår. Så da velger jeg å tro på henne. Hun sier at mme babyer er like individuelle som mm babyer. Selv om noen har avføring hver dag så er det vedlig vanlig at det går noen dager mellom, og det går helt fint.

Småen har ofte gått 4-5 dager mellom hver bommelom, og han har klart seg fint. Så lenge babyen ikke er plaget av det. Altså tydlig er forstoppet (har vondt og er utilpass) så er det bare å gi malt og svisker, og se om det kanskje kommer noe snart.

Skrevet

Han har som sagt vært litt sutrete, men det kan også være at han er veldig trøtt. Sov masse i går, og har sovet ganske mye i dag og. Prøver litt mer sviskesaft jeg, så ringer jeg hs om det ikke skjer noe snart :)

Skrevet

Jeg er også litt uenig med de som skriver hver dag... Det er veldig individuelt. Ei på barselgruppa mi har ei jente fra før, og der gikk det 10 dager mellom hver gang, og hun fullammet.

I følge HS er det visst ikke farlig at det går så lang tid. Men det er klart det er individuelt. Halvor har blitt mye bedre etter at jeg tilsetter maltekstrakt i hver flaske..

Jeg opplevde at sviskepureèn virket bedre enn sviskesafta..

Skrevet

Her har aldri sviskesaft fungert noe særlig,men prøv sviskepure, det gjør susen, holder med 1/3 glass:)

Men vet det er mange barn som kan gå opp til ei uke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...