Gå til innhold

synsforstyrellser


Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har hatt det? Hva kan det være jeg har hatt det noen ganger nå og så får jeg vondt i hode etterpå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da bør du få sjekka blodtrykket! ville ringt jm eller legen for en liten sjekk!

Skrevet

skal til jordmor etterpå ville bare høre om noen hadde vært borti det samme

Skrevet

Det kan i verste fall vere blodpropp.

Kom nettopp frå legen- har hatt ein episode med "metallbitar" framom augene. Varte tre min. Ikkje noko ubehag eller smerter etterpå.

Tunellsyn, svarte flekkar eller fargeendringar - då skal ein ringe lege med ein gang. Håpar det går fint med deg.

Skrevet

Jeg har hatt det to ganger... slik flimring foran øynene, er skikkelig ekkelt. Men gikk fort over...

Skrevet

Oida...jeg har merka at synet har blitt dårligere. Før brukte jeg sjelden brillene mine, men nå kan jeg ikke se på tv uten. Åsså har jeg ved et par anledinger "sett stjerner". Tror kanskje jeg må ta dette opp med JM i dag...

Skrevet

dette skal du ta alvorlig. det kan være helt uskyldig, lavt blodtrykk, men det kan også være tegn på sv.skaps forgiftning.

Skrevet

Synsforstyrrelser medflugt av hodepine er gjerne det man kaller migrene me aura. Under aurafasen får man synsforstyrrelser/talevansker/lammelser osv... Varer 15-45 min og så kommer selve migrenen.

 

Jeg har dette, og når jeg får det med aurafase så forsvinner synet på "halve" øyet på begge sider. Så jeg ser bare halve ordene om jeg leser...

 

Legen min beskrev/forklarte det som et hjerneslag, at hjernen får ikke nok blod når dette intreffer.

 

Er veldig vanlig dette.

Skrevet

Hei!

 

Jeg hadde ikke bekymret meg så mye, men ta en tlf til fastlegen. Jeg er nå gravid med min 3. og dette problemet du beskriver er veldig kjent for meg. Jeg fikk det første gang i mitt første svangerskap og var mye lpaget med dette, kanskje 10-12 ganger i mnd, jeg kaster opp og øynene blir veldig lys sky! Mellom første og andre bare hadde jeg det også i ny og ne, og på an igjen i mitt andre svangerskap. Nå er mitt andre barn 5 år og har dette kun toppen to ganger i året, er nå gravid med nr 3, og har kun hatt det en gang!!!!!!! En lettelse!!! Er nå 17 uker, så håper bare det vedvarer!!

 

Lykke til!

Skrevet

Jepp, jeg pleier også å ha det - kalles migrene med aura som noen sa her oppe. Ikke farlig i det hele tatt - bare fryktelig ubehagelig. Jeg pleier å skynde meg å ta et par smertestillende med en gang forstyrrelsene kommer, for da blir ikke hodepinen like kraftig.

Skrevet

Svigerinna mi fikk også problemer med synet når hun var gravid.

Der gikk det så langt at hun kunne miste synet i perioder.

 

Etter utallige sjekker fant de ut at hun hadde fått MS.

 

så jeg hadde villet fått meg en skikkelig sjekk for da får man jo et svar værtfall.

 

Det trenger jo selffølgelig ikke være noe alvorlig heller :o)

Skrevet

Dette har jeg også, legen min kalte det stressutløst migrene han da. Begynner med flimring foran begge øyne, så synet forsvinner på enkelte deler av øyet (sidesynet en gang, midt på en gang), og etter ganske nøyaktig 20 minutter kommer hodepinen dundrende.

 

Var redd for blodtrykket mitt jeg også da jeg fikk dette, og riktignok var blodtrykket noe høyt faktisk. Stressblodtrykk og stressmigrene sa legen, utløst av både sorg, nytt svangerskap og plagsomme symptomer..

 

Tar 2 paracet med en gang synet begynner å flimre, og kan jeg så legger jeg meg i senga. Varer som regel hele dagen hos meg..

 

Håper du finner ut av det og får hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...