Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 Lurte på når man regnes som høygravid? Og hvorfor er det slik at jeg i følge min side her nå er i uke 29, mens lege og jordmor mener jeg starter på uke 28 på torsdag? Er veldi forvirret nå...
*1+1=2 små* Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 du er høygravid når det er 40 dager igjen:) Mener man regnes som fødeklar når det er 21 dager igjen..... Mener at de på siden her regner i hvilken uke du er i, altså du er i din 29. uke men 28 uker og noen dager på vei hvis du skjønner....sikkert noen som er flinkere til å forklare men jeg f.eks er 36+6(altså 36 HELE uker og 6 dager ut i svangerskapet) MEN jeg er i min 37. uke(altså de ekstra dagene er jo en uke senere)
Menina Loira Skrevet 30. oktober 2007 #3 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg tenker litt på det som man gjør når man teller århundrene.. Når vi var på 1900-tallet var vi i det 20. århundret. Nå er vi i det 21. århundret. Eller som med år. En 6 måneder gammel baby er inne i sitt 1. år, men har ikke blitt 1 år enda.. Skjønner? Hehe..
line_n & sara Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 hvis du lurer på nøyakyig hvor langt du er på vei, kan du bruke terminkalkulatoren på babyverden.no bim er litt teit siden de formulerer ukene litt anderledes, jeg er feks 38+5, og sier som leger og jordmødre, at jeg er 38 uker på vei..mens bim formulerer det slik at man har fullgåtte 38 uker bak seg, og er derfor i uke 39! og føder i uke 41, ikke 40+2..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå