Nivea30 Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 Når jeg logger meg på kommer det opp den infoen om mors uke 14. Der står det bl.a at livmoren nå er iferd med å stige opp av bekknenet. Men da jeg var hos legen for over en uke siden sa hun at hun kjente toppen av livmoren rett under navlen??? Hva betyr dette? At livmoren min er større enn den skal være, eller? Så lurer jeg på om mensmurringer er det samme som kynnere? Noen som vet noe om dette?
vipsen*en av hver* Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 Heisann. Nei betyr ikke at livmoren er større enn den skal vere. Så bare ta det med ro. Min livmor legger seg litt forskjellig ettersom hvor det er best plass. Om jeg ligger kommer den lengre opp enn når jeg f.eks går. Kynnere er når livmoren trekker seg sammen og blir hard. Den trener seg opp til fødselen. Livmoren trekkes sammen noen sekunder. Håper du blei litt klokere..
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg vet i alle fall at mensmurringer ikke er det samme som kynnere. For øvrig er vel det aller meste individuelt mht størrelse, men akkurat det med livmoren og hvor den skal være til enhver tid vet jeg ikke så mye om.
-lucy- Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Hei Fixen - heldiggrisen!!!!!!!! du er over her nå du, mens jeg har 4 nervøse uker igjen på 1 tri!!!! har vært på ferie i 10 dager, er nå 8+2 og tenker at DETTE MÅ GÅ BRA!! siden det gikk bra med deg, vi følger hverandre og er heldige nå er alle bekymringer borte, nå da? det må være helt fantastisk!!! har gått med bekymringer i ulik størrelse i ett år nå, fra forrige graviditet, til ma'n, frykt for ikke å bli gravid igjen, og nå etter ny grav - skal bli en befrielse å legge dette bak meg!! teller altså ned - hvordan gikk tiden for deg? nyt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå