Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 Da jeg var hos JM i uke 30 målte hun symfysemål til å være 31 cm, noe som er over det røde feltet.. dvs at babyen nok blir større enn gj.snitt. Noen som vet hvor stor ca babyen er nå da? Og hvor stor ca han blir til fødsel.. Ble litt bekymret.. Er ganske høy selv, men ikke overvektig (+10kg i svangerskapet så langt)..
fillyfjonka, nr.3 i oktober Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 Det er ikke sikkert barnet ditt er stort selv med høyt SF mål. Jeg har SF mål under den røde streken, men barnet mitt er vektestimert til å være 9% større enn gj.snittet. Jeg har også to barn fra før med nesten 2kg forskjell i fødselsvekt, men de har akkurat samme SF mål. Så SF målet sier heller noe om at barnet følger vekstkurven sin. Om du plutselig nå fikk mål over streken, kan det være at barnet ligger på en slik måte at magen står mer ut e.l. Jeg hadde ikke vært så bekymret for det. Om du lurer veldig kan du sikkert be om å få en vektestimering. Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå