Gå til innhold

til dere som har gutter - spm. vedr forhud

Anbefalte innlegg

Skrevet

HS sa til meg at jeg ikke skulle trekke forhuden tilbake for å vaske. Min svigermor sa nettopp til meg at hun fikk beskjed av legen når hennes barn var små om å nettopp gjøre det slik at forhuden ikke ble for trang.

Jeg har dermed prøvd å trekke forhuden tilbake (9 mnd gammel) men får det ikke til. Den stopper liksom litt opp uten at jeg får den over. betyr det at den er for trang ??

Om dere har prøvd hva skjer hos dere ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok du skal la være, er det jeg har fått beskjed om, og lest om......

Skrevet

Hei:o)

Sønnen vår er 3 år og vi har fått ssamme beskjed som deg.

Vi har enda ikke trukket på forhuden fordi det skulle vi ikke gjøre sa de.

Ting har vel forandret seg siden våre svigermødre og mødre hadde små barrn:o)

Skrevet

Jeg fant dette på nettet :

Fimose (trang forhud)

Normalt med sammenvoksninger mellom penishodet og forhuden ved fødselen.

Løsner spontant ofte før barnet er 7 år – eller senest like før puberteten. Dersom forhuden ikke kan trekkes tilbake etter 7 års alder – aktuelt med behandling.

Behandlingsforslag:

Fysiologisk fimose uten andre symptomer skal ikke behandles – tvinge forhuden tilbake kan bare skape arr og smerte.

Ved gjentatte balanitter eller hard fibrøs ring som hindrer urinstrålen og som ikke vil gå tilbake av seg selv – krever vurdering av kirurg.

Før kirurgisk behandling – forsøke behandling med sterk kortison salve – eks. dermovat. Smøre daglig i 1-3 mnd. samtidig som forhuden trekkes forsiktig tilbake.

Skrevet

Dagens medisinske praksis er å IKKE trekke forhuden tilbake. Det kommer av seg selv. Hvis den er for trang vil man se rødhet og betennelse. Da må man ofte operere, det kalles fimose. Ellers er det fingrene unna. Si det til svigermor, som selvfølgelig bare mente godt:)

Skrevet

tusen takkf or svar. Jeg skal la det være og høre på dere, og HS :) Svigermor hadde litt hetta da hun fortalte det fordi et annet barnebarn av henne på 3 år må nå operere bort forhuden fordi den er for trang.... er nok bare tilfeldig....

Skrevet

Jeg har også hørt at en ikke skal trekke den tilbake,men på 3 mnd kontrollen sa legen at det var viktig å trekke den litt tilbake av og til for å få vekk smuss som legger seg der, men at det er veldig viktig å ta den den igjen, så den ikke stod og strammet, (blir som en strikk), Hvis han har hatt ei skikkelig bæsjebleie pleier jeg å trekke den bittelitt tilbake,men bare såvidt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...