Gå til innhold

Vil dere ha hatt en 1 åring hos dagmamma i 2,5 mnd bare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tuppa har fått plass i bhg fra 1. desember 50% plass.

Men nå er det utsatt til 1.februar pga at barnehagen ikke er ferdig. Har fått tilbud fra en dagmamma som er gravid og hun var så snill og sa at hun kunne passe tuppa til jeg evt fikk andre dagmammaer eller da vente på bhg.

Har foreløpig bare fått ettermiddagsjobber på butikkjobben min. Har søkt i mange barnehager og satt meg opp som vikar og tilkallingshjelp da jeg ønsker å jobbe i bhg. Men har enda ikke noe fast. Mannen er langtidssykemeldt og har jo dermed mulighet med å ha henne hjemme, men det er ikke en ideel situasjon for verken henne eller han. I tillegg må jo han ha både mini og tuppa på ettermiddagen de dagene jeg er på jobb.

Så da blir jeg så usikker på om jeg skal bruke denne dagmammaen frem til februar. Kjenner henne ikke. Burde jeg lete etter en annen dagmamma som har mulighet til å ha henne lengre og søke permisjon fra bhgplassen? Eller burde jeg ha henne hjemme sammen med pappa de dagene jeg eventulet skal jobbe?

Blir så usikker siden min jobbsituasjon er så usikker. Vil jo ikke ha tuppa borte mer enn nødvendig. Og er jeg allikavell hjemme så vil jeg jo helst ha tuppa sammen med meg.

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke ville gjort det. Men jeg ville uansett aldri brukt dagmamma da. Dere har ikke snille besteforeldre eller andre som kan hjelpe til innimellom da?

Skrevet

Vi havner muligens i samme situasjon som dere når permisjoenen er over. ER nemlig ikke sikker småen får bhg plass fra dag1, men må vente et par mnd.

JEg har tenkt å ha han hos dagmamma eller i en bhg litt lenger vekke fra her vi bor til vi får plass i en bhg i nærheten.

Tror nok det går helt fint jeg. De er så små ennda, så de er veldig tilpassningsdyktige og tar nok ikke skade av å bytte "omsorgssted" etter et par mnd for så å havne i noe permanent.

Så jeg hadde tatt dagmammaen og så bhg når det ble klart.

Skrevet

Jeg hadde dagmamma til eldstemann, men kjente henne godt!! Så sånn din situasjon er så hadde jeg nok ikke brukt dagamamma, siden det er snakk om kun kort tid før hun skal i barnehage!! Hadde prøvd å få det til å gå opp på en annen måte!!

Skrevet

Jeg har en søster i byen som går på skole som sikkert kan hjelpe litt til på ettermiddagene. Foreldrene til sambo er så travelt opptatt at jeg tviler de setter sitt liv på "vent" til dette ordner seg. Mine foreldre bor ikke her.

Sambo knakk nakken i fjor og er plaget med ganske mye smerter. Går til behandling ukentlig og da bør han ta det med ro den dagen og helst dagen etter i tillegg. Det kommer til å bli 3 ganger verre for han fra jeg begynner å jobbe om ettermiddagene. Jeg gjør alt for å få jobb en annen plass.

Sambo går over på rehabiliteringspenger og da må jeg ut i jobb. Har alltid sagt at jeg ikke skal bruke ukjent dagmamma, men nå står jeg jo litt i beit og vurderer det sterkt. Men vil gjerne høre deres meninger.

Skrevet

Gå på besøk til dagmammaen noen ganger til du føler du kjenner henne. HA med barnet å se hvordan hun er med barn.

Spørr etter referanser.

Vurder henne godt før du bestemmer deg for å bruke henne. KAn jo være hun får en kjempe kjemi med både deg og barnet ditt. MEn da finner du og ut om hun ikke er noe til dame, og da prøver du å finne en annen eller en helt annen løsning.

Skrevet

Hei!

Jeg har vært i nesten samme situasjon som deg, dvs jeg fikk ikke barnehageplass og måtte derfor lete etter dagmamma. Jeg er alene med sønnen min og har ingen i nettverket mitt som ikke jobber dagtid og som kunne stille opp. Jeg var super heldig og fant en kjempeflink dagmamma med flere barn og stor uteplass. Hadde i utgangspunktet tenkt å beholde dagmammaen ihvertfall ett år selv om jeg skulle få barnehageplass fordi jeg var så fornøyd. MEN så fikk jeg etter et par mnd beskjed om at jeg alikevel fikk bhg plass fra august. Selv om dagmammaen var kjempeflink merket jeg at lillegutt kjedet seg litt fordi han var den eneste av barna som kunne gå. han var mye mer aktiv og trengte mer enn hun kunne tilby. Takket derfor ja til bhgplassen, og du, det gikk så fint!! Lillegutt virkelig elsker bhg sin! Bortsett fra gråt akkurat i det jeg gikk et par dager etter innkjøringa har det ikke vært noen problemer. kan ikke snakke varmt nok om bhg "vår".

lykke til med valget!

Skrevet

må legge til at jeg besøkte henne før jeg bestemte meg, og hadde god innkjøringstid med lillegutt. Da så jeg hvordan hun var med han og de andre barna. Jeg fikk også en rekke referanser som jeg ringte. Hun hadde dessuten et album med bilder og takkekort fra foreldre og barn hun har hatt tidligere.

Skrevet

Tusen takk for svar:-) Skal jo høre om referanser og slikt. Hun bor også i samme byggefelt som meg, noe jeg ikke var klar over...hehe snakker om å kjenne naboene sine:-)

Men kan jo selvfølgelig ta kontakt med henne og høre hvordan hun er og slikt. De aller fleste er jo gode mennesker, spesielt om man har barn selv. Vet jo selfølgelig at det fins unntak og man aldri kan vite:-)

Skrevet

Men et annet spørsmål:

Vil dere ha hatt barnet hos dagmammaen de dagene du er hjemme? Hun hadde anledning 3 dager i uken. Om jeg ikke får jobbe akkurat de tre dagene vil dere allikavell ha levert barnet hos dagmammaen eller ville dere ha hatt h*n hjemme? Tenker jo kanskje at det er greit at hun er der i og med at hun må bli kjent med henne og bli vant til å være borte. Men vil jo også ha henne hjemme om jeg ikke har jobb. Men da blir jo kanskje ungen forvirra, som må være hos dagmamma i noen uker og kanskje hjemme noen uker. Og kanskje bare av og til...huff, alt en skal tenke på...

Hvordan ville dere gjort det ang dette da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...