Helnøtt med spire:) Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 Off, mannen min har nettopp fått seg jobb (utdannet vekter, så jobber i sikkerhet med hellikopter) Holder i tilegg på med busslappen som han også har fått jobb i, men har dyskeleksi så venter på å få ta muntlig. Når han har klart lappen er det meningen han skal kjøre 100% buss og gå ned å jobbe ca 50% vekter eller mer om de trenger. Kjempe fltt det. meeen jeg jobber også da deltid i en butikk. Nesten nettopp begynt og STOPR trives. Går på skole en dag i uka, men er masse gruppearbeid (100% studie). Tingen er at han vet ikke foreløpig hvordan skifta hans blir. Jeg jobber til senest kl 20.00. Men vi har ikke noen til å passe de små, og synes helle rikke det er riktig at "andre" skal passe dem, og da må vi mest sannsynlig ut med betaling selvfølgelig, og da tjener vi ingenting på at jeg jobber deltid. Jeg sa at jeg kunne jobbe så masse som mulig før jeg begynte men ting har forandret seg. Tør nesten ikke si det til den nye sjefen min (tenkte kanskje og foreslå en fast dag og ellers kan de ringe når de trenger meg) Off, så hva gjør jeg=??? Får ca 6000 i måneden i stipend hvis jeg har regnet rett noe jeg mener jeg har-. Og fra mai til nå har vi klart oss med ei 100% inntekt, selvom vi til tider lever "litt" trangt. Så mange tanker nå!!! *sukk* hjelp meg dere!! Hva gjør jeg?
Herlige barn har jeg fått Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 Ber mannen din om og redusere arbeidstidene sine, du har bare godt av og komme deg ut i jobb og tjene opp pensjonspoeng og motta lønn så du slipper og be han om penger når du trenger det. Kan han ikke jobbe ekstra som vekter? Og hvordan kan arbeidsgiver tillate at han har en 100% stilling samt en 50% stilling? Har vært i endel møter på jobben min der vi slår hardt ned på jobb over 100% selv om en ansatt jobber flere steder, dette pga at det er større sjanse for økt sykefravær og belastningskader. Man blir ikke lykkeligere av mer penger, selv om det kan løse litt spenninger i økonomien. Lykke til!
*Rutletutt* Skrevet 30. oktober 2007 #3 Skrevet 30. oktober 2007 Enig med megogungene. Få mannen til å redusere litt på sin arb.tid sånn at du kan få ha jobben din.
Helnøtt med spire:) Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. oktober 2007 Hehe. nei men han har vert uten jobb en stund og jeg har jobbet fullt siden minstejenta var 7 mndr. Og da snakker jeg om en helvetes jobb hvor jkeg jobde fr5a 06.30 til 16.00 3 ganger i uka. de andrer dagene jobbet jeg 8 timer. Så er sliten å lei av jobb for øyeblikket og han er kjempe klar. Og arbeidsgiver godtar det inegn problem i det hele tatt!! Meeen. Urh. Ja er greit å komme seg ut, men blir mye skole også så vet ikke om jeg klarer å jobbe så mye !! Etter jul skulle stillingen bli 50-60% Nei vet ikke jeg:(
It's all about me Skrevet 30. oktober 2007 #5 Skrevet 30. oktober 2007 Det der er noe lignende vår kabal.....og den gikk ikke opp. Prøvde å få iland en avtale med arbeidsgiver om færre faste timer men at jeg stilt opp ekstra når de trengte det. Det gikk ikke måtte ha faste timer på de tidpunktene som var umulig for meg for å få jobbe der. Så da måtte jeg si opp jobben min og går nå hjemme. Da blir mannens jobb prioritert nå, mens jeg får følge min drøm mens han tilpasser seg om en tid. Kjedelig, men thats life når det er barn innblandet.
Helnøtt med spire:) Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. oktober 2007 Også jobber han 100% i vekter til han får busslappen. Og uten den jobben blir det hvertfalll minimalt med penger her. Forå åsi det slik. Jeg blir ikke akkurat rik på den jobben jeg har, men gjør det for å komme meg ut. Men etter disse forholdene strekker jeg ikke til så mye jobbing!
Helnøtt med spire:) Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 30. oktober 2007 Fler som vil gi råd om hva dere hadde gjort?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 30. oktober 2007 #8 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg tror faktisk at jeg hadde droppet jobben selv om det er flaut å si opp/si fra seg timer. I alle fall på grunnlag av det du sier med arbeidsfordeling tidligere også mtp småbarn. Som du selv sier vil din lønn gå opp i opp med barnepass på kveldstid. I tillegg vil du stå friere ifht skolearbeid og gruppearbeid. Ingenting er så frustrerende som å føle at man ikke strekker til på noenting og alltid må forsake noe man egentlig ikke "kan" forsake, enten det er skole, jobb eller familietid. Dropper du deltidsjobben har du jaffal ett dilemma mindre. Men ikke et lett valg, og usikker på om jeg hadde valgt annerledes om jeg hadde stått midt i sitasjonen...
Helnøtt med spire:) Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 30. oktober 2007 Takk for svar! Ja jeg ser jo at det blir ett problem me min deltidsjobb, og stortrives virkelig. Og der fant du grunnen til hvorfor jeg sliter ekstra mye met dette som jeg ikke har tenkt på. Jeg synes det blir flaut ja:/ Jeg har nettopp begynt å har sgat at jeg kan jobbe så mye som mulig, men så plutselig går det ikke op:( (tider forandrer seg jo) uff,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå