Gå til innhold

Brystbetennelse, igjen!! Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg avsluttet antibiotikakur mot brystbetennelse på onsdag forrige uke, nå igår kom det tilbake på samme plassen. Jeg har nok medisin til å kjøre en kur til, men vet ikke om jeg skal gjøre det uten å snakke med legen.

Hva ville dere gjort?

Har stått i dusjen og massert ut melk i tillegg til å pumpe...men det gjør så forbannet vondt!

Håper på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at det er brystbetennelse og ikke bare tilstoppede melkekanaler? Hvis det gjør vondt på ett område av brystet, er det tilstoppede melkekanaler. Da hjelper det ikke med antibiotika; bare massere, massere og håndmelke i dusjen. Du kan evt. ringe legen og be om en hormonspray for å lette melkestrømmen.

Lykke til!!

Skrevet

Ganske så sikker ja, desverre, akkurat de samme symptomene jeg har hatt de 3 andre gangene, høy feber, sinnsykt vondt i hodet, vondt i absolutt alle ledd(influensafølelse)og steinhardt, superømt, rødflammet bryst...

Har snakket med akupunktøren min nå og hun kunne visst hjelpe, har time på torsdagen, så da pumper og masserer jeg frem til det.

Det som gjør dagen ekstra kjip er at lille gullet har masse luft i magen og har skreket i stort sett hele dag, eneste jeg har lyst til er å sove, men nå kommer mamma en tur imorgen og avlaster meg, så da kan jeg ta igjen litt.(mannen må jobbe overtid idag, men kommer om noen timer heldigvis)

I tillegg har jeg akkurat hentet stedatteren min på 8, heldigvis er hun relativt selvgående!

Er definitivt noe annet å være alene hjemme, syk med barn enn å være alene hjemme med sykt barn!

Skrevet

pump hver annen time, tøm puppen helt. pump først og la baby ta resten. når utrivninga starter stryk nedover brystet mens du pumper eller ammer.

Skrevet

Hva er de første symptomene på brystbetennelse? Den ene puppen min har vært kjempevond i hele dag, når jeg tar på den så kjennes det ut som om jeg har blåmerke der på en måte.. Gjør litt vondt når minsten spiser også.. kan dette være begynnelsen på brystbetennelse? Og hva gjør jeg evt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...