Gå til innhold

HJELP!!Det rant hvit veske nedover låra og drypte ned på golvet!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg har snakka med jordmor. Har nå fått beskjed om å se det an, og ringe på igjen hvis det kommer mer. Men nå er det knusk tørt!!

Det rant nedover låra og drypte ned på gulvet.

Det var hvitt. Jeg er 35 uker på vei, men fødte 3 dager over termin sist. Da tok de vannet rett før full åpning, så jeg aner ikke hvordan fostervann ser ut...

Er det vanlig å oppleve dette??

Synest jordmora tok litt lett på det...

Jeg hadde nettopp tissa, så det var ikke tiss. Det var slett ikke utflod heller...

Er ikke klar for å få før tida. Nå setter jeg meg ned og bretter klær!! Fikk helt panikk for at jeg må forlate dette rotehuset i hui og hast....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du har ikke hatt sex med kjæresten heller? Jeg har merket de siste gangene vi har så har det rent rett ut igjen og ned på gulvet når jeg går på do.

trodde fostervann var blankt eller lyserødt jeg, men aner ikke altså-aldri sett det jeg heller.

Skrevet

Sånn har jeg hatt det leeenge. Har gått med truseinnlegg. Det er vel en for utflod vil jeg tro. Av og til så bare renner det sånn som du sier. Det er ikke farlig. Jeg er i uke 37. Du har ikke merket dette sammen med kløe da? At det kan være soppinfeksjon?

Skrevet

Nei..har ikke hatt sex...

Synest det var så rart, for det kom så plutselig.

Stod opp, gikk på do. Brukte litt tid inne på badet, før jeg gikk tilbake til soverommet for å ta på klær. Og der rant det plutselig nedover beina mine. Det drypte langs med gulvet imens jeg gikk tilbake til badet...

Det var ikke en halv liter, men jeg er sikker på det var et lite shot-glass med veske som kom.

Skrevet

Hm...jo jeg er veldig plaga med sopp nå i svangerskapet.

Har brukt opp snart to tuber med Canesten.

Tar jeg en kur, er det på´an igjen bare etter noen dager. Så jeg har liksom blitt vant til det...

Kanskje det er på grunn av det altså? Det har jeg ikke tenkt på...

Skrevet

Jeg også har det sånn, plutselig kommer det masse hvitt utflod... akkurat som melk. Takk gud for at det finnes truseinnlegg...

Skrevet

Opplevde det samme som deg i helga og ble veldig i tvil. Ringte fødeavdelinga og snakket med en hyggelig jordmor. Hun ba meg se det an, men sa det sansynligvis ikke var vannavgang iom at hodet ikke er festet. Da hadde det nok kommet mer. (Hvis jeg hadde behov for det kunne jeg komme inn for en sjekk.)

Dryppende utflod (fælt ord) er jo ikke noe vi er vant med, så det er jo ikke så rart at vi stusser på det. :-)

PS! Jeg har ikke vært plaget med sopp, så her i gården har det ikke noe med det å gjøre.

Skrevet

Det hørtes veldig ut som utflod. Den kan være helt flytende og melkeaktig.

Skrevet

Hei.

Sånn hadde jeg og det da jeg ventet min første gutt for to år siden. Plutselig bare rant det hvit "melk" nedover lårene og landet på gulvet...utrolig slitsomt og litt ekkelt også ( syntes jeg da.. ) Men jeg kan love deg en ting; hodet på gutten min festet seg ikke før fødsel. 30 timer før han ble født, gikk vannet. Og jeg kan love deg at det tar du ikke feil av...ihvertfall ikke hvis hodet ikke er festet. Da er det ingenting som stenger for vannet, og jeg tror det kom LITERVIS med vann. Det var helt blankt og kanskje også litt seigt. Dersom det er grønt eller lyserosa, så mener jeg å ha hørt at det er misfarget fostervann. Da må du kontakte lege. Er det lyserosa, så mener jeg å ha hørt at det er blod i fostervannet. Trenger ikke være farlig det altså, men..

Lykke til :-)

Skrevet

jeg har det også sånn. Har antatt hele tiden at det er utflod. Men ganske plagsomt, det er såpass mye at det vises gjennom buksa hvis den er av tights type...

Skrevet

Åh...så godt der er å ha et slikt forum :o)

Jeg har på truseinnlegg for å se om det kommer mer. Men det er bare vanlig utflod som kommer. Og det er det ganske mye av for tiden...Men jeg har da aldri opplevd før at det renner nedover låra og ned på gulvet :oS

Etter det dere forteller, føler jeg meg trygg på at det ikke er fostervann men utflod.

Puh!! Jeg er slett ikke klar enda.

Vi driver å pusser opp, og ser for oss å være ferdige om et par uker.

Dessuten skal jeg jo ha planlagt KS. Er ikke gøy hvis ting plutselig skjer i hui og hast!

Flott at dere er her folkens! Godt å få beroligende tilbakemeldinger. Takk :o)

Skrevet

Dette har jeg også:o)

Utrolig irriterende, og jeg kan ikke gå uten truseinnlegg uten å bli våt i trusa.. Hvis jeg står naken en liten stund så renner det nedover lårene/ned på gulvet.

Det er melkehvitt og helt tynn utflod... Og GUD så irriterende!!! *argh*

Alltid greit å høre at det er flere i samme båt.. hehe:o)

Skrevet

Tubbies!

Du burde få legen din til å sjekke deg for bakteriell vaginose!! Første som slo meg når jeg leste innlegget. Å siden du ikke blir bedre av canesten :-) Jeg har trodd jeg har hatt sopp i 1 år, å behandlet det som sopp, med canesten og prevaryl pluss pluss pluss!!! Til slutt ble det så utrolig plagsomt! Nett fordi det beg å renne utflod ut av skjeden som du beskriver her. Sjekket meg en siste gang hos legen, fikk diagnose baketiell vaginose , behandlet med penicillin, vips borte!!!!

Verdt et forsøk ihvertfall :-)

Skrevet

vi er absolutt flere om d.. å forferdelig irriterende!! kommere ofte når jeg hoster.. nyser.. blir extra trykk.. ofte jeg må bare snu i døra når jeg har vært på do bare for å tørke litt ekstra.. truseinnlegg er tingen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...