Gå til innhold

Hjelp! Kan jeg hja herpes!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merka et lite sår mellom beina mine i går kveld, det klør som bare det! Sove dårlig i hele natt! Hadde det samme for noe mnd siden, men gikk ikke til lege... Trodde kanskje det var noen stikk eller noe..

Hvor lenge etter smitte av herpes får man sår da? Jeg å sambo har jo vært sammen to år å syns det er rart hvis jeg plutselig har fått det. For jeg har IKKE vært utro!

Kan jeg bli steril hvis det er herpes?

De tok ingen undelivsundersøkelse av meg når jeg var gravid... Kan lillemann ha det også, kan han ha blitt smitta når han ble født?

Håper noen kan svare...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror at når en får herpessår så kommer det mange ved første utbrudd, men ikke sikker.. Ville gått til lege, godt å få det utredet uansett hva det er...

Skrevet

Tror forresten ikke man kan bli steril av det nei, kan smitte over til barnet dersom man har utbrudd under fødselen mener jeg å ha hørt?

Skrevet

Hvis såret kom igjen på samme sted som sist gang, det er blemmer og gjør vondt, kan det være herpes. Ikke typisk at det klør, men kan klø litt før blemmene kommer. Du blir IKKE steril av det. Kan smitte til barn ved fødsel, derfor er det viktig å konstatere om du har herpes eller ikke- gå til lege. Hvis du skal ha fler barn og du har utbrudd inntil 3 uker før termin(mener jeg å huske) må barnet tas med ks. Veldig mange har munnsår som også er et herpesvirus. Dette kan smitte til andre slimhinner, som underlivet, ved dårlig håndhygiene, munnsex etc. Jeg hadde gått til fastlege for å utelukke. Lykke til.

Skrevet

Takk for svar..

Kikka nøyere etter å det er mange små blemmer der.. Legen min er sykemeldt nå. Men de kan finne det ut når blemmene er borte igjen også eller?

Skrevet

De fleste får et stort og veldig smertefullt førstegangsutbrudd, men ikke alle.

Ingen av dere trenger å ha vært utro selv om du først merker det nå, spesielt siden du har fått så lite utbrudd. Utbruddet kommer oftest 3 mnd etter smitte, men du kan ha hatt utbrudd før uten å merke det.

Det kan ikke påvises uten at du har utbrudd når du går til lege. Men du har rett på legetime selv om legen din er syk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...