Gå til innhold

dagmamma eller b. hage

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet sånn ca hva en dagmamma koster??

er litt itdlig men, jeg lurer litt på hva vi skal ha den første tiden når vi går tilbake i jobb igjenn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5500kr for registrert dagmamma via formidling, sånn ica lapp dagmamma 3500kr ca

Men du vil få kontantstøtte på litt over 3000kr om du tar privat barnehage eller dagmamma som ikke har kommunalt tilegg.

Skrevet

Dagmamma tar ikke vi sjansen på. Hørt altfor mange skrekkhistorier!

Skrevet

Hvis man går sammen med veninne med barn og får en anbefalt så kanskje men barnehage er prioritert først. litt skremt av dagmamma jeg å......

Skrevet

jeg er også usikker på dagmamma, må bli noen vi evt har litt kjennskap til, saken er at d blir nok permisjon m 100 % lønn, så selv om vi tar feriene etter endt permisjon så må vi likevel ha dagmamma en liten stund i allefall før vi får han inn i b. hage

kontantstøtte, er d fra de fyller 1 år ?

Skrevet

Ja:o)

Skrevet

Det spørs faktisk hva slags tilbud du ønsker til barnet ditt..ønsker du barnepass eller noe mer?barnehage er jo et sosialt og pedagogisk tilbud til barna mens dagmamma er hvem som helst egentlig...har inntrykk at dagmamma benyttes som siste utvei når det ikke er plass til barnet i bhg..og det har vært en del historier i media ang dagmammaer som virker skremmende ja..De som arbeider i bhg leverer politiattest før de begynner å arbeide, samtidig som en eller flere utdannete passer barnet ditt:o)

Og så har du jo parken da..

Lykke til!

Skrevet

prøv og få plass i familie barnehage når de er så små...jeg driver d hjeme og d er helt supert;) ikke så store forhold for barna...litt annet med 5 eller 10 barn enn 20 per avdeling...

Skrevet

Vi bet 4100kr, og hadde dagmamma fordi vi ikke fikk plass i barnehage.

Husk er det svart dagmamma har dere ingen rettigheter, dere har liten kontroll over hva som faktisk skjer i løpet av dagen, dagmamma har ingen livsforsikringpå ungen deres om det skulle skje en ulykke, blir hun syk ol. har dere plutselig ikke barnepass, sikkerhetsrutiner, sikre lokaler osv bør dere undersøke, samt hvor mange barn har hun samtidig?

Skriv kontrakt!...men jeg ville nok ha satset på barnehage, selv om det sikkert er mange flinke dagmammaer der ute.

Skrevet

valgte å redusere arb.tiden en del og ha dagmamma jeg kjente første året som hadde flere barn på samme alder.syntes barna første årene trenger mere ro mer en pedagoger.sluttet jobben helt etter litt for den ble lagt ned og var da hjemme med barna helt.

hvet ikke hvor du bor,men er det ingen du kjenner som kan være dagmamma da?en du har tillit til og som du hvet har sjangs til at barnet dit treffer andre barn og du hvet vil ta seg av barnet på beste måte?bor på lite sted selv og er vel kansje lettere for oss å vite hvem som er bra og hvem som ikke er det en hvis du bor i byn.lettere kansje å treffe andre småbarnsmammaer ute å kansje da

Skrevet

Så vidt jeg vet har alle barnehager (også private) kommunalt tilskudd, man får derfor ikke kontantstøtte dersom barnet går i barnehage, enten den er privat eller kommunal.

Jeg vil ha barnehageplass til mitt barn hvis jeg får plass, føler det er mye tryggere enn en tilfeldig dagmamma. Jeg har måttet bruke dagmamma til mine barn frem til vi fikk barnehageplass, og det var ikke så gøy å måtte avertere etter noen til å passe de små. Vi var heldigvis heldig med hvem vi fikk til begge to, men jeg følte at det var bare flaks... Det blir selvsagt annerledes hvis man har kjennskap til en god og anbefalt dagmamma, da kan det være et godt alternativ for de aller minste barna. Fra 3-årsalder ville jeg uansett valgt barnehage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...