Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 blir så sliten (får vondt i ryggen) av omtrent alle stillinger, (ivertfall på skolen) prøver å gå litt rundt å strekke ut ryggen, men tar ikke lange tia før det gjør vondt igjen. trudde ikke det skulle skje så tidlig er 21 uker, er ikke såå veldig stor enda egentlig. (men har kanskje litt "feil holdning" går litt med skuldrene "framover" )noen andre med ryggplager, hva gjør dere, hva hjelper??
marimin Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 Hei! Vet akkurat hvordan du har det.Jeg er bare 17+2,og er 100%sykemeldt og skal gå til behandling hos en fysioterapeut som også bruker akupunktur i sine behandlinger.Kjempespennende:-) Skal trene opp korsryggen ved siden av,det er lurt. Lykke til:-)
kokosyklus Skrevet 30. oktober 2007 #3 Skrevet 30. oktober 2007 Hei hei, jeg fikk et skikkelig korsryggproblem en periode. Gikk noen dager og håpet at det skulle bli bedre, men fikk ikke sove om natta og begynte å kaste opp igjen fordi jeg var så sliten. Jeg gikk til kiropraktor og han knakk den opp, så viste han meg noen øvelser jeg skal gjøre hjemme. Jeg kom inn påkontoret helt skjev og skakk og gikk ut igjen som normal. Siden har jeg vært såååå mye bedre. Det er viktig å gjøre ryggøvelser. Det værste du kan gjøre er å bli hjemme, jeg hadde det my3 bedre på jobb selv omjeg hadde skikkelig vondt! Det beste for ryggen er at du beveger deg så mye som mulig. ikk elegg deg på sofaen! Du kan ringe en manuell terapeut å få noen øvelser som hjelper. ta noen telefoner rundt og sjekk litt, før det blir værre. dette er ikke farlig, men som du sier har du dårlig holdning og da er det musklene dine som trenger å rettes ut igjen. Tenk nøye over hvilken holdning du har hele tiden og legg deg gjerne ned på gulvet på en matte e.l for å strekke ryggen helt ut. Det beste hadde vært å henge i en ribbevegg. Bruk tid på ryggen din i løpet av dagene, så blir det myyye bedre.!! Nå har jeg trøbbel med en muskelknute mellom skulderbladene som kommer hvis jeg sitter for mye. Virker som magen drar alt fremover eller noe. Så lenge jeg holder meg aktiv og strekker armene over hodet merker jeg ingenting til korsryggen eller skulderbladene. Trening/bevegelse er det beste du kan gjøre. Snakker av erfaring altså! Unner ingen ryggsmerter:)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 tusen takk for fine svar, er så slitsomt å gå rundt med smerter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå