Gå til innhold

"Oppskrift" på en standard barnedåp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal døpe lillemor om noen uker, hva er standaren??

Vi skal ha en uhøytidelig dåp bare med de nærmeste. Er det vanlig å skrive sang til ungen, taler???

Ga dere gave til bebissen deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet??

Skrevet

vi gjorde det enkelt.. ikke sang eller noen ting..ikke vanlig i vår familie ihvertfall.. hadde 28 gjester og koltbord.. pynta bordene med blomsterdekorasjoner og matchende lys(lyseblått. gutt dette).. også kjøpte jeg sånne små søte blå glasssko som jeg pyntet med:)hadde fin marsipankake der navnet og dåpsdatoen stod:)vi kjøpte ikke gave da.. men har satt inn litt penger på en sparekonto til han:) var en veldig hyggelig dag:)

Skrevet

Vi skal ikke ha sang, ikke taler og ikke gir vi annen gave enn selve selskapet. Om det er vanlig vet jeg ikke, men hvertfall det vi har tenkt..

Skrevet

Her blir det heller ingen taler eller sang - ikke vanlig i min familie/ omgangskrets.

Jeg har fått to venninner til å lage maten for meg - lager en pastarett pølsebiter og div. grønnsaker + salat og godt brød. Bedt familien ta med kaker. Vi blir 31stk.

Er ikke så tradisjonell av meg kanskje så her blir det ikke mye lyseblått.. har tenkt til å ha hvite duker og pynte med eføy utover bordet, også har jeg masse glasstallernkner, glassboller, glasstelysholdere og cocktailglass som jeg skal bruke til å ha lys og blomster i. (elsker stearinlys - så det blir masse lys:) ) - Har kjøpt lys i tre farger: mørkebrun,kremfarge og en blå/turkis farge - både kubbelys,kulelys,flytelys og te-lys. Jeg kjøper stilkblomster i høstfarger og noen i sterk rosa (på tross av at det er gutt..:) men velsig fint å blande inn med de andre fargene) blosmtene kutter jeg og legger i bollenen, tallerkene, og alle glasstingene slik at de flyter der.

tror det blir bra :)

Skrevet

Hjemmelagde snitter, bestilte marsipankake, lagde noen andre kaker selv + at mamma lagde et par. Lagde noen blomsterdekorasjoner som vi hadde på bordene. Hvite duker.

Ingen taler, ingen sanger, ingen gave utenom at vi åpnet en konto der det kommer inn 200 kr fra oss hver mnd.

Kommer til å gjøre akkurat det samme med denne dåpen vi skal ha i februar, men da skal vi lage hjemmelaget koldtbord. Fikk lyst å prøve det.

:o)

Skrevet

Vi gjorde det veldig enkelt og uhøytydelig ja. Bestilte ferdig koldtbord som vi hentet etter kirka og tok med hjem. Hadde dekket ein hestesko pyntet bordet med rosa blomster og rosa lys og servietter. Satte oss hvor vi ville rundt bordet. Hadde ingen taler el sanger. Jeg skjønner ikke vitsen med det i en barnedåp barnet skjønner da ingenting av det. Det hører mer til i konfirmasjon er min personlige mening. Etterpå koste vi oss med kaffe og alt for mange kaker...hehe..

Jeg er alenemor men har opprettet sparing til henne fra hun bli født. Vet en del som bruker gi det i dåpsagave. Men vet å av mange som gir selskapet i gave. Skjønner da ingenting likevel den lille så.

Lykke til med dåpen;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...