Vårunge08 Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Satt på jobb i dag og innbilte meg at sommerfugl på hawaiian, eller polynesisk, eller hva det heter måtte være et fint jentenavn.. Fikk endelig sjekka ut det når jeg kom hjem i kveld: English word - Hawaiian word butterfly - Pulelehua Hahaha. Nei tror ikke jeg kaller jenta mi Pulelehua )
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 Tror kanskje du kan gi opp den ;o) spansk: mariposa portugisisk: borboleta fransk: papillon nederlansk: vlinder tysk: Schmetterling italiensk: farfalla
Vårunge08 Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. oktober 2007 Ja!! Håpløst. En skulle tro at på et aller annet språk så kunne vel sommerfugl vært et fint ord/navn!! )
Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #5 Skrevet 30. oktober 2007 Hva med artsnavn da? F.eks. Vinula, Viridana, Lymantria, Vanessa atalanta... Finnes sikkert mange fine hvis du finner frem en sommerfuglbok :-)
:Kiki Skrevet 30. oktober 2007 #6 Skrevet 30. oktober 2007 Hva med Fryvil? Kjenner noen som kalte datteren sin for det. Er et annet ord for sommerfugl
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 30. oktober 2007 #8 Skrevet 30. oktober 2007 Kunne jo tatt utgangspunkt fra det nederlandske og kalle henne Vlinda eller Velinda? Nederlandsk for sommerfugl var vlinder,sant?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå