Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 kan dette da overføres til moren? Eller mister en disse ukene? Noen som vet.....?
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 her får i alle fall jeg permisjonen hans, fordi jeg har jobbet mindre enn 50%, og dermed ikke opparbeidet rett til at han skal få ta ut fedrekvote (idiotisk regel!) Sjekket på nav.no, og du får de 6 ukene til far, bare les det 3.punktet: Når foreligger det ikke rett til fedrekvote? -Dersom far på grunn av egen sykdom er helt avhengig av hjelp for å ta seg av barnet. Det kan da settes fram krav overfor NAV lokalt om å få overført perioden til mor eller få utsatt perioden med fedrekvote. -Dersom mor er alene om omsorgen for barnet og har rett til foreldrepenger, overføres ukene med fedrekvote til henne. -Dersom far ikke har rett til foreldrepenger (ikke har vært i inntektsgivende arbeid i minst seks av de siste ti månedene), overføres ukene med fedrekvote til mor. -Dersom mor har opparbeidet seg rett til foreldrepenger i en stilling lavere enn 50 prosent, overføres ukene med fedrekvote til henne. -Dersom mor ikke har rett til foreldrepenger (ikke har vært i inntektsgivende arbeid i minst seks av de siste ti månedene) og har mottatt engangsstønad, har ikke far rett på fedrekvote. Far kan, dersom han har rett til foreldrepenger, benytte seg av sin selvstendige rett til å ta ut vanlige foreldrepenger.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #3 Skrevet 30. oktober 2007 Uff, dette var en liten nedtur for oss... Mannen min har sin siste eksamen 1 mnd etter fødselen, og vi hadde tenkt at han likevel skulle ta en del av permisjonen. Men her ser det jo ut til at han ikke kan det... Kjipt, vi var begge to innstilt på at han skulle få 4-6 mnd av permisjonen.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg lurer på en ting til. Når det står at pappaen må ha jobbet 6 av siste 10 mnd - er det før barnet blir født? Eller før han skal gå ut i perimsjon?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #5 Skrevet 30. oktober 2007 Det var et godt spørsmål! Her håper vi at pappaen begynner å jobbe en mnd etter fødsel, så da er det kanskje et mikroskopisk håp? Selv om jeg tviler... Er det noen som vet???
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #6 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg ringte NAV. Pappaen må også ha jobbet 6 av de siste 10 mnd FØR FØDSEL for å ha rett til fedrepermisjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå