Gå til innhold

Kombi eller Duo?

Lykke ♥gutt05 & jente08♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha ny vogn til jenta i magen, og skal ha simo. Hadde egentlig bestemt meg for kombi, men nå heller jeg mot duo... Hadde duo til til førstemann, og syns egentlig at det var veldig greit, og at den ikke minst ser finere ut.. Kombi er praktisk fordi da kan jeg bare løfte bagen ut, så kan storebroren som da er 2 år &2 mnd bruke vognen...Men han bruker så lite vogn at det er egentlig et dårlig argument...

Så hjelp meg med å velge:)

Ville DU valgt kombi eller duo, og hvorfor? Fordeler/ulemper?

Jeg SKAL ha simo da, der trenger jeg ikke innspill :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Duo, absolutt! Så slipper du å dra med begge deler når du triller babyen, noe som gjør vogna endel lettere å trille og håndtere..

Ser myyye penere ut også.

Ville ikke nølt ett sekund selv! :)

Skrevet

Duo pga bedre plass i bag samt at man ikke trenger dra på sportsdelen før den skal brukes. Gutten din er neppe særlig int i å sitte i vogn da...da er søskenbrett tingen. Også blir del vel lite du kommer til å bruke den vogna på tur med bare storebror? Hvor skal baby være når han er i vogna?.... Vi har også duo og har ikke tenkt å bytte den når neste man kommer.

Skrevet

På kombi kan du ikke ha søskensete om 1. mann er så liten.

Skrevet

Er egentlig det jeg har tenkt også, vi har jo en carena til han som vi kan bruke når vi er med bare han. Tenkte å ha babyen i bæresele da.. Men... er ikke så fan av bæresele egentlig :P Søskenbrett er ikke så dumt nei, skal tenke på det. Noe bør jeg vel ha, siden jeg er hjemme med han, og bare har søkt 50% bhg-plass fra nytt år til han.

Skrevet

søskensete er han nok for tung til. Han er over 15 kg, og det er 3,5 mnd til termin :P

Skrevet

Duo - uten tvil! Mye bedre plass til baby og pose i bagen! Vogna er lettere, og man har jo det brettet som man tar opp når de begynner å sitte litt. I kombien må man bygge opp med pute etc eller ta vekk bagen.

Sønnen min begynte å sitte i korte perioder da han var vel 4 mnd, da syns jeg det var altfor tidlig med sportsvogn.

Storebror trenger sikkert ikke vogna noe særlig likevel...

Simo er kjekke vogner :)

Skrevet

Tror nok det blir duo ja. For meg som er plaget med bekkenløsning så er det jo en fordel at duoen er litt lettere også..

Har skjønt at simo er en vogn man enten elsker eller hater. Jeg har brukt laaang tid på å se på vogner denne gangen, og simoen er den eneste jeg virkelig falt pladask for:)

Skrevet

Hadde jeg skulle kjøpt vogn på nytt, så hadde jeg kjøpt en skikkelig stor bagvogn som vogn nr. 1. Så solgt den og kjøpt en lett sportsvogn etterpå. Når man kommer så langt at man kan ta ut bagen av kombien, eller bytte del på duoen, så er man antaekligvis lei vogna og at den er stor og tung uansett. Så: Ingen av delene hadde jeg valgt ;)

Skrevet

Duo :) har hatt 2 duo vogner og vært super fornøyd med begge. Syns duo vognene er penere enn kombi også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...