Gå til innhold

HJELP!!! Han vil stå opp 04.30 hver dag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir helt gal jeg. Han er 16 mnd. Sover ca 1 time på dagen ved 12tiden, og legger seg nybadet, mett og fornøyd kl 19. Er det ikke veldig tidlig å ville stå opp kl 4.30?? Hva hadde dere gjørt? Han vil ikke sove i senga med oss om vi tar han dit. Han er ikke tørst. Vil bare rett og slett opp. Alt for tidlig for mor det altså!! Blir helt ødelagt jeg :o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du sier ikke tørst, har du tilbudt melk også eller kun vann?

Vi hadde en periode her hvor småen våknet rundt den tiden,

og han er også av typen som ikke vil ligge i sengen sammen med oss.

Her løste det seg med å gi en flaske melk, så sov han noen timer til.

Vi "strakk" også tiden gradvis ved å ikke gå inn til han med en gang,

og fortelle han at det er ikke morgen enda, vi må sove litt til.

Skrevet

Gutten vår begynte rundt den alderen å drøye det fra 05 til 06, herlig! Men nå etter at klokka er skrudd er vi tilbake der vi var ;-)

*Gjesp*

Skrevet

Hallo, og stakkars deg, du har min største sympati, for det der er virkelig til å bli sprø av! Vi har nøyaktig det samme problemet, og klokka 4.30 er jo midt på natta! Vi har forsøkt det meste:

- kutte ned på dagsøvn (snur døgnet om han får lov, og må vekkes etter 2 timer) = uopplagt unge hele dagen, som må hentes tidlig i barnehagen pga sutring, står opp like tidlig

- utsette legging (legger seg kl 19) = overtrøtt unge og dårlig søvn hele natta, står opp like tidlig

- kutte ut flaskemelka = vi hadde for vane å gi en flaske melk hver morgen, og da vi byttet ut denne med vann, var han illsint et par morgener, for så å sove til kl 8!!! Så stilte vi klokka, og sakte men sikkert står han opp tidligere dag for dag...

I dag var han oppe kl 6, og det kan jeg leve med, men vi vet ennå ikke om det holder, eller om det vil skli tilbake til den grusomme 4.30-tiden...

Jeksler og hjørnetenner har ikke gjort saken noe bedre.

Lykke til! Håper du finner på noe som hjelper.

Skrevet

Jeg ville ha lagt han 1 time før om kvelden, jeg.

Merker på sønnen min at når han legger seg kl. 19, så er han tidlig oppe. Men om jeg legger han kl. 18, så sover han lenger.

Høres sikkert helt teit ut, men det kan fungere på din også.

Nå sover ikke barnet ditt mye i løpet av et døgn, og det kan være derfor han våkner så tidlig.

Sønnen min sover 2-3 timer på dagtid, så sover han 13-14 timer på natta.

Sover han dårlig på dagtid, hvis han våkner av noe eller vi er ute og han ikke får sover ordentlig, så blir han vrang om kvelden, sover dårlig og tidlig oppe.

Han er 18 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...