Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 hvordan er inntektene? lån og stipend? jobber dere i tillegg? fortell!! =)
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg har studert ett år nå før jeg ble gravid. Da jobbet jeg litt i tillegg. Tjente vel en 5-7000 i måneden. Nå som jeg har fødselspermisjon f¨år jeg nærmere 10.000 av lånekassen i måneden (alt som stipend) og 6-7000 i foreldrepenger så det går veldig bra:) Men tror nok ikke jeg kommer til å kunne jobbe så mye neste år når jeg skal begynne å studere igjen, da vil jeg jo gjerne være med sønnen min når jeg har fri. Men litt jobbing blir det nok, savner jobben egentlig!!
Gjest ->>- Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 Fint, men vi jobber fulltid begge to i tillegg til å være studenter - jeg på heltid, kona på deltid. For noen år siden var vi fulltidsstudenter med deltidsjobb, da var det betydelig trangere. Fullt lån og stipend. Det har vi forsåvidt nå også, men det spares. Men alt går - det er fullt mulig å leve selv i Oslo på bare lånekassen; vi gjorde det en kort periode. Det suger, riktignok, men det er helt doable.
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg får 6200 ca per mnd. (Lån, ikke noe i stipend.) Men har husleieinntekter på 3800,- per mnd og mann som tjener godt:)
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 takk for svar! jeg MÅ opp i en inntekt på minst 16 000 i mnd hvis vi skal klare å betjene huslånet. og har ikke lyst å selge heller... og så kommer jo barnehage da... men svigermor kan kanskje passe mini, så da får vi bare håpe kontantstøtten ikke forsvinner (har den blitt mindre forresten?)
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 Oki, dersom DU må tjene det for å betjene boliglånet er du da alene eller med noen som tjener veldig lite? Eller alternativ 3, har tatt dere litt vann over hodet med boligkjøpet?!
hit og dit Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 Me bur i det billige utland, og lever på sambuars lønn + stipendet/lånet mitt. Før me fekk ungen var det trangt, for han fauk opp og ned fra norge på vår rekning. No når han har permisjon så er det litt romsligare for no er han her heile tida. Då eg studerte i Norge så levde me på vanlig stipend og lån og sambuars den gang elendige lønn (oppstart av egen bedrift). I tillegg så jobba eg kvar tredje helg. Me budde på landet, og det er som kjent billigare enn byen, men det var trenge tider det.
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #8 Skrevet 29. oktober 2007 Og husk det er begrenset hva DU har lov å tjene så lenge du får stipend og lån!
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #9 Skrevet 29. oktober 2007 tillab: ordla meg litt feil der kanskje... må ha 16 000 inn hver måned inkl lån, stipend og barnetrygd... sambo har utbetalt 17 000 hver måned så tjener ikke så dårlig... men bor i bergen og her er det dyrt å bo... 12 000 i mnd går ut på leiligheten og trenger 4000 til til andre regninger...
~sjiraff~ Skrevet 29. oktober 2007 #10 Skrevet 29. oktober 2007 ca 80 000 i lån fra lånekassen, alt blir lån siden jeg tjener for mye utenom. Jobber 60 % og tjenervel ca 200 000 i året på det. Fra 1/11 skal jeg ut i 100 % stilling, men tar ut så mye ferie at jeg ikke blir jobbende noe mer i dag. Så jeg har det helt fint økonomisk. Men har vært student med 40 % dårlig betalt jobb også, men allikevel så sitter man igjen med i mnd omtrent det samme som man gjør i vanlig lavtlønnede yrker.
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #11 Skrevet 29. oktober 2007 Har lån+ stipend, og så har jeg jobbet 50% hele tiden. Både før og etter jeg fikk barn. Nå er jeg heltidstudent og det er luksus. Nå er mannen min i jobb, men før var vi to med samme inntekt. Klarte oss helt fint.
ALIICE Skrevet 29. oktober 2007 #12 Skrevet 29. oktober 2007 Gifta meg med en som var ferdig utdanna og i fast jobb! Det var smart det=)
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #13 Skrevet 29. oktober 2007 Ahaaa:) Men likevel, dyrt lån dere har. (dersom det ikke er husleie da?!) Kanskje smile pent og spørre om litt avdragsfrihet? Hmmm... Glad jeg ikke bor SÅ dyrt ser jeg;)
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #14 Skrevet 29. oktober 2007 8000 på lån og 4000 på husleie=( men er ikke sååå mye igjen på fellesgjelden... er vanskelig å finne leilighet i bergen til under 1,8 hvis man skal ha selveier... og orker ikke bo på 40 kvadrat heller....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå