BambiPåIsen Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 En vennegjeng av meg var ute på fest. Kjørte ut og sjåføren var også påvirket av alkohol, dessverre. Ingen av dem hadde beltet på og dem var en for mye i bilen. Men heldigvis kom alle ut av det med livet i behold. Hva skjer med passasjerene? kan dem miste førerkortet og kan dem vente seg en bot? hva pleier skje i slike saker?
~sjiraff~ Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Før var det hvertfall slik at alle mistet førerkortet... tror jeg..?
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 tror de blir bøtlagt men bare sjoføren mister førerkortet... men det er jeg ikke helt sikker på altså...godt spørsmål
* 5 om dagen * Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 min lillebror kom opp i en sånn situasjon nå i sommer. han var pasasjer, og en annen som kjørte, var bare de to i bilen. min bror ble ikke sjekket, med kompisen måtte inn å blåse, og mistet lappen. begge hadde drikke. min bror har lappen enda, og ingen bot...
~sjiraff~ Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 Okay... litt utdatert eller feilinformert jeg da.. )
Fikk maibaby06 Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 tror ikke de mister førerkortet, men hvis de hadde blitt skadet i en ulykke i løpet av kjøreturen risikerer de redusert eller ingen erstatning, i hvertfall kan de vente seg noen runder med forsikringsselskapet.
rødhette* Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 Man har jo lov å være passasjer selv om man er full. Så de skal ikke miste lappen for det. Men de får vel bot for at de ikke hadde på sikkerhetsbelte, vil jeg tro. Mener å huske det er sånn iallfall. Hvem som får skylda for en passasjer for mye, vil jeg tippe er sjåfør, men vet ikke.
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 29. oktober 2007 #8 Skrevet 29. oktober 2007 uff *rettepåmegselv* sjåføren.... hehe
___ Skrevet 29. oktober 2007 #9 Skrevet 29. oktober 2007 Det er lov å være pasasjer selv om man er full, men ikke om man vet at sjåføren er det.
* 5 om dagen * Skrevet 29. oktober 2007 #10 Skrevet 29. oktober 2007 i min brors tilfelle, så hadde de sikkerhetsbeltet på, og ikke hadde det skjedd noen ulykke, de ble "kun" stoppet i kontroll. mulig det er derfor han ikke fikk straff. og de hadde vist kun inntatt 4-6 øl hver, ikke det at det er lov da men, de var ikke drita... sånn går det når de er ute på vannet og koser seg i båt på sommeren, og skal et par km hjem...i bil...tufser...hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå