Gå til innhold

Sykepleiestudenter og andre studenter, hvordan klarer dere det??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inne i mitt første semester i første året på sykepleie, men herregud man så masse og gjøre. Masse oppgaver, innleveringer og nå ute i praksis. Når pokkern skal man ha tid til å lese til eksamen?? :( Er så deppa nå. Har skikkelig lyst til å bli sykepleier og stortrives i praksis, men det ser mørkt ut med eksamener til jul. Har to små barn som krever sitt. Huset har jeg latt forfalle, men jeg får ikke lest før kl 2100 på kveldene og da er jeg stort sett utslitt og har dårlig konsentrasjon. Jeg sliiiiiiter!!! Trenger tips!!

kanskje ikke sykepleier allikevel? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok sykepleiestudiet er ekstra hardt. Mye obligatorisk og mye vanskelig. Jeg studerer noe helt annet, jobber 60 % ved siden av og har i grunn ganske god tid og jeg vil... Men mine fag er nok mye enklere og mere lese seg til fag og dermed går det helt fint.

Lykke til! La hus og hjem forfalle, det er uasnett bare du som ser det :o)

Skrevet

Jeg går fulltid på Næringsakademiet og stortrives med det.

Han en tenåring og ei jente på 13 mnd, samt en eller annen i magen.

Hus får det bli som det blir med, driver egentlig å pusser opp men mannen jobber så innmari mye at jeg prioriterer tid med ham fremfor oppussing når han er hjemme.

Lekser er ikke noe problem her, men jeg er litt for glad i å utsette til siste liten.

Eksamen har vi 15 jan og vi har fri fra 20 des:)

Skrevet

Hmmm....når jeg tok sykepleien så tok mannen min revisjonsutdanning samtidig, vi hadde ett lite barn bare, men ingen familie i nærheten, og dermed ingen avlastning. Brukte tiden godt når hun var i barnehagen, men hun hadde ofte kortere dager. Leste ofte i helgene også. Syns ikke det var så tøft egentlig....

Du må lese innimellom, og gjør masse oppgaver. Finn deg noen seriøse som du trives sammen med og studer sammen i grupper, man lærer utrolig mye på den måten.