Lillespireengangtil Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Hva gjør dere på ettermiddagene? Vi har en gutt på snart 19 mnd,og jeg er ofte alene på ettermiddagene da samboeren min jobber mye, men jeg sliter for å finne på ting,han er ikke særlig flink til å leke seg så mye alene,og ute er det jo mørkt kl 17 nå for tida.
loppelaura Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Hei! Jeg er alene i ukene og mann hjemme i helgene, vi er for det meste hjemme, lager middag, leker ,ser barne tv og legge tid, noen ganger går vi ut å leker i 17.30 tiden(har opplyst lekeplass), eller besøker mormor&morfar, tanter o.l og noen ganger venner, noen ganger er vi på kjøpesenteret å spiser på resturant å koser oss skikkelig å handler litt....
Hvitkløver2020 Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 Kjenner meg igjen, mannen er hjemme rundt 20.00 og spiser litt før han sovner på sofaen. Min gutt ble 19 mnd i går. Vi pleier å bade sammen eller bare han i badekaret, han elsker vann! tegner litt noen ganger..ser barne tv(det han får med seg), danser og leker med togbane. Jonathan er veldig glad i å se i bøker å herme eeter meg når jeg sier ord. Men det er som du sier; at tiden går sakte når han bare roper etter pappa pappa pappa... Lykke til til oss!!!
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 At det er mørkt gjør da vel ingenting ) Vi leser masse bøker, men rett etter at vi kommer hjem liker jenta mi å sitte litt i senga si med smokken og bamsen og lese på egenhånd. Da slapper hun skikkelig av og det er så tydelig å se. Hun kan sitte sånn i 20-30 min. Så er det full fart igjen, hehe. Vi leser som sagt, synger, ser på bilder i album, tegner litt, spiser middag, ser av og til på barnetv, men ikke så ofte. Ellers er hun veldig flink til å leke på egenhånd, finner lekekassa si med klosser, duplo og masse andre ting og holder på.
ruffen Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 Hva med en tur i svømmehall viss han liker det? Gjerne en med varmt vann. Eller kanskje det finnes tilbud om leking i gymsal/idrettshall for de små sammen med mor eller far der du bor? Begge deler er veldig populært her i gården. Vår er også 19 mnd. Veldig sosial og koser seg der det er andre barn. Kanskje kan dere en gang innimellom bake boller el.lignende og invitere noen som har barn?
Lillespireengangtil Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. oktober 2007 Mange gode forslag her,glemte å nevne at jeg har 6 uker til termin,og derfor ikke like opplagt som før. Poden vår er livredd vann,så bading er uaktuelt:) Humøret hans er som regel ikke på topp etter en dag i barnehagen,men han trives når det er flere til stede,så jeg skal underøke det med gymsal:) Baker i helgene vi,siden en bolledeig skal både for og etterheve.Da blir jo ikke bollene ferdige før kl ti på kvelden:)
Kahbean Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 Her er det populært med leire, tegning, lim og farget papir, lage hytte med teppe over bordet (sitt inni og leser bøker, spiser frukt og koser oss), bygge med klosser, togbane og biler er altids populær, turer ut, shopping, besøker venner, osv osv. Prøv å ligg på gulvet å bare se på han slik at han blir vant til å leke mer alene. Det er viktig for både deg og han at han kan leke alene hvis du må amme, osv. Lykke til!
Gummianda:) Skrevet 30. oktober 2007 #8 Skrevet 30. oktober 2007 Anbefaler å få mange barn, da er det ingen som kjeder seg iallefall:) Venter nr fem, så jeg må jo reklamere litt for det å ha mange barn:)
Maigullet Skrevet 30. oktober 2007 #9 Skrevet 30. oktober 2007 Hva med å kjøpe en sånn billig hodelykt? Det har vi gjort, -og det er skikkelig stas å ut i mørket!! - Også synes jeg det er veldig kjekt å ta med ungene ut når de er slitne etter en lang dag, -for da livner de til igjen - også går tida fort frem til barne TV'n...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå