Gå til innhold

Vondt i ryggen...trenger råd!


Elin Sabrina

Anbefalte innlegg

Har ikke hatt noe smerter under svangerskapet men den siste uka nå har jeg fått utrolig vondt i ryggen, ganske langt opp, rett under skulder vingene på en måte /bak lungene...Skjønner ikke hva det kan komme av.

Er helt fin på morgenen så utover dagen blir det bare værre og værre. Det hjelper ikke å sitte, noen ganger å ligge men da må jeg skifte stillinger hele tiden.

Har aldri hatt vondt i ryggen før...ever!! Bekkenet er helt fint, kunn vondt på ryggen lang opp..Er nå fullgåtte 24 uker.

 

Noen som har opplevd dette eller vet hva det kan komme av?

 

Har vært sykemeldt hele okt pga sterke kynnere så er ikke belastnings smerter heller, for har tatt det relativt rolig den siste mnd.

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å "rulle på skuldrene"? løsner stive muskler, og får igang blodomløpet. Hjelper for meg, får løsna litt på muskelpartiet rundt skuldrene, og føler meg litt fresherer =) Hvis du blir litt lett svimmel burde du sitte når du gjør dette, får virkelig igang blodomløpet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt det slik du beskriver og det kom etter en periode hvor jeg var veldig inaktiv pga mye kynnere, men det ga seg gradvis etter at jeg begynte å bevege meg litt mere. For meg betød det å komme i normalt gjenge igjen, få blodomløpet i gang. Tok det rolig i starten med spaserturer, senere litt mere ute i marka. Hos meg kom kynnerne av stress, mens forsiktig aktivitet har vært veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar jenter, jeg trenger å bevege meg mere...det er virkelig sant. Det hjalp faktisk litt å "rulle på skuldrene" =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått til fysioterapi pga. dette , men selv om hun knakk opp det som satt bom fast hos meg hver gang...kom smertene tilbake like fort...snakket med legen igår og hun sa at det sansyneligvis kom til å sitte der en stund...snufs...men siden det mest sansynelig er muskulert hjelper bevegelse og varme.. ( men vet at det gjør j... vondt )

 

håper du blir bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...