Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg er 6 dager på overtid og skal til kontroll på sykehuset i morgen.Jeg har vært til utallige samtaler angående min fødselsangst.Min redsel for å føde et stort barn og det å bli satt igang har vært altoppslukende. Forrige tirsdag opplevde jeg en jordmor som ikke tok min angst på alvor.Litt sånn: dette går så fint veitdu..bla bla bla..Ingen vits å sjekke modning: det skjer når det skjer bla bla bla.. vi sees neste tirsdag til ny kontroll, og skjer det ingeting innen 16 dager så setter vi deg i gang.. bla bla bla .. værse god neste.. For det første:Jeg er i utgangspunktet ei tøff jente,men når jeg kommer inn til jordmor,blir jeg som ei lita, redd jente som bare godtar alt mulig - sikkert fordi jeg er så redd.Så nå tenkte jeg at jeg skulle manne meg opp skikkelig. Kan jeg si: Jeg SKAL sjekkes for modning i dag.Jeg SKAL strippes i dag,og dere SKAL sette meg i gang før det går 16 dager (det er forresten 3 og en halv uke etter mensterminen min:og jeg VET når jeg hadde eggløsning) Ble langt dette,men jeg trenger deres hjelp nå,jenter:)
ruffen Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Trodde de automatisk sjekka om du var moden på slike kontroller, så det hadde jeg krevd ja. Jeg var til kontroll en dag over termin og ble både sjekka og strippa. (Jordmor spurte først om jeg ville hun skulle gjøre det.) Det hjalp...) Dagen etterpå bar det til sykehus. Igangsetting 16 dager etter termin hørtes da uvanlig lenge ut! Har fått beskjed om overtidskontroll 12 dager etter og igangsetting senest 14 dager etter. Skal føde i Stavanger.
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 Si hvordan du føler det! De SKAL ta psyken på alvor og!!!!! Man kan dessverre ikke kreve igangsetting før sykehusets egne regler... Men man kan si hva man ønsker og hvorfor. Har du en god lege eller jordmor du går til, kan ofte disse legge et ekstra press på med en henvisning eller en telefon. Verdt et forsøk! LYKKE TIL!!!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Takk dere.Jeg trodde også de sjekker modning, åpning osv på overtidskontroll,men når jeg var der på ul-termindatoen sa hun at hun ikke gjorde sånt, så ikke noe poeng siden babyen kom når den var klar.Hun kom heller ikke til å gjøre det i morgen sa hun,men at hun skulle vurdere å sette meg i gang tirsdagen etter det (altså 14 dager på overtid) og da gikk det som regel et par dager til før de settes igang. Har en jordmor her i kommunen som har vær thelt super,og hun har beskrevet på helsekortet mitt hva jeg har angst for og hun har også snakket med de på sykehuset. Uff..må bare manne meg skikkelig opp til i morgen: jeg skal ikke gå derifra med at de bare har sjekket blodtrykk og urin og det vanlige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå