Gå til innhold

Stor livmor andre gang.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 12+5 og jeg kjenner livmoren godt og vel ti cm over skambenet. Er ikke det litt stort? Står her på siden at man kan kjenne den under navlen først når man er i uke 14 eller 15 når det er en der inne.

Det står ikke noe om første gang i forhold til andre f.eks. Noen som vet?

Lurer litt på om terminen er sen eller om det er mer enn en. Lenge til UL, ikke før i desember, men hvis jeg har en god grunn til mistanke kunne jeg kanskje ta en tur til legen eller noe sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker ikke eksakt, men jeg hadde også stor livmor andre gang. Havnet over det grønne feltet på kurven på svangerskapsskjemaet :-) Der holdt jeg meg hele veien. Er også slik nå når jeg venter nr 3. Er bare 20 uker på vei, men er nesten like stor som når jeg var 28 uker med nr 1!!! Hi-hi!

Når jeg skulle ha nr 2 kunne det faktisk sees på meg allerede når jeg var ca 12 uker. Selv merket jeg god forskjell på buksene allerede i uke 8! Så det er ikke umulig at alt er helt normalt hos deg, men hvem vet? du får se når du etter hvert kommer på ul. Lykke til :-)

Skrevet

Hei samme her. Jordmor mente også at livmoren var stor nå. Jeg har vært på ul og sett at det bare er en der men har hørt at det er vanlig med nr to. Jeg fikk også tidlig mage,jeg er i uke 16 nå og ser ut som jeg er 5-6 mnd på vei:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...