Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Hva er egentlig forskjellen? Er det bare at HI av innlegget om barn i barnehage mens mamma er hjemme ikke kan tenke seg at det fins menn som ikke jobber minst 50 timer i uka, eller mener hun seriøst at fedre ikke egner seg som omsorgspersoner? For hvorfor er det så forferdelig at en mor har en fridag uten at hun holder barna hjemme, mens det tydeligvis ikke er relevant om pappaen har fri en dag eller ikke?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Si du har 4 barn i alder 8 mnd,3 år ,5 år og 9 år. Skulle likt og se min mann styre heimen med 3 barn + en på skole;=) Ler virkelig inni meg nå... Min mann er en god omsorgsperson,men sett han i den sitvasjonen.Da hadde han nok bukket under!! Er det mange her som har mannfolk som hadde taklet det i si 4 uker?? Mens mor jobber 7,5 timer 5 dager i uka. Det er en grunn til at det er vi som føder barna våre og er hjemme med de. Takk og lov for barnehage tilbud sier jeg! Forventer en hau med negativ respons på dette innlegget så her tørr e pinadø ikke legge ut nick....
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 er det virkelig mulig? det er noe jeg spør meg selv.. HI fra det innlegget til du sikter til her.. hvordan kunne jeg finne på å uttale meg så politisk ukorrekt?? jeg tør ikke tenke på konsekvensene av dette.. det har seg sånn at jeg fokuserte på min omgangskrets i hovedinnlegget, og stilte spørsmål i forbindelse med deres syn på det å ha barn i bhg. jeg beklager at mine venninner inntar den tradisjonelle morsrollen, og lar far arbeide 100%. håper du får sove i natt dog, selv om jeg forstår at du er opprørt.
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Personlig så tror jeg mennene kan greie alt like bra som oss bare de får muligheten til å prøve seg. Men enkelte mødre er formye hønemødre til å tørre å slippe take på barnet/barna å la faren prøve seg. Personlig så viste jeg ikke alt om å ta vare på lillegutt før fødselen, å det var ikke slik at jeg PLUTTSELIG fikk alt kunnskap etter fødselen. I begynnelsen syns jeg alt var kjempevanskelig og tungt, å mannen min gjore mesteparten av stellet. Fødselen var tung, jeg mistet masse blodt og var sengeliggenes, så jeg greide ikke å strekke til, å det var kjempe tungt å vanskelig. Mannen min gjore en kjempe jobb med gutten vår, mens alt jeg følte at jeg gjore var å gi han mat og kose med han i senga. Men var godt å vite at lillegutt var i godehender når mannen min passet på han, personlig stolte jeg mere på mannen min enn på pleierne. Joda de hadde et hav av erfaring, men mannen min elsker sønnen vår, å det hadde for meg mere å si enne erfaringen til pleierne og jormødrene. Så her i huset har det vært naturlig at han gjør likemye som meg, eneste han ikke kunne gjøre i starten var å gi mat. Nå har vi riktig nok bare 1. barn ennå, poenge mitt er at i starten var ikke jeg noe mere einet enn han. Så alt man trenger er en mulighet til å lære, uansett om man er kvinne eller mann. Også må man har vilje, er ikke alle menn som VIL, men det kan kanskje ha noe med at mange menn får høre, nei ikke sånn men sånn som jeg gjør det, hele tiden, å da skønner jeg at man ikke gidder til slutt, finnes ikke bare en riktig måte å gjøre ting på.
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 Mannen min jobber foresten i skift, så blir naturlig at han er hjemme med barna mens jeg er på jobb.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg er alene om omsorgen for barnet så problemstillingen er for meg uaktuell. Bla bla bla.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #7 Skrevet 30. oktober 2007 >...........Det er en grunn til at det er vi som føder barna våre og er hjemme med de. Det der er det største løgnen småbarnsmødere bruker for seg selv (og andre)!. Klart far kan! Ja han gjør ting kanskje ikke på sammen måte som oss. Jeg er rundt 30 og de fleste av våre venner har først nå begynt å få barn. Har inntrykk av vi kanskje blir litt mindre territorielle i fht til ungene enn veldig unge mødre! En far må få tid til å lære seg ting, bli kjent med barna på egen hånd etc. uten at mor står over å sier " du må ikke... du må..." -Erfaringen min fra våre venner er at far ofte er flinkere til å ta seg av ungene, finne på ting, være ute og være aktive, enn sine mødre som synes trilletur til parken er en fin aktivitet! Huset ser kanskje ikke like pent ut, og maten står kanskje ikke på bordet, men ungene har det fantastisk. Hvilken 4åring vil ikke heller være en tur i skogen og fiske enn å brenne bål, enn å være hjemme mens mor gjør husarbeid (+en tur i parken),
Ikkelektuell Skrevet 30. oktober 2007 #8 Skrevet 30. oktober 2007 Nå er det ikke gitt at alle fedre er flinke til å ta med sine små ut i skog og mark, men jeg skjønner da poenget ditt. Det er altfor mange kontrollfrik-mødre som syter fordi mannen ikke hjelper til, og syter når han gjør det.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #9 Skrevet 30. oktober 2007 HALLO!! Hvilket århundre er det vi lever i?!?Sånn tankegang gjør jo nettopp til at mannen ikke tror han kan takle å være hjemme!Fy f.. vi kvinnfolk er noen egoistiske og selvsentrerte vesener!!! Mannen min var hjemme med nummer tre fra hun var fire måneder og han var hjemme i SYV måneder!Da hadde han ansvar for en liten, en i barnehage og en på barneskole!Selvfølgelig ble ikke huset like rent som om mor hadde gått hjemme, men vi overlevde!Klær ble vasket, matpakker smurt osv! Nå venter vi nummer fire og far skal igjen ta mesteparten av permisjonen! Det er jo ikke rart at menn ikke takler å være hjemme!De får jo hele tiden høre fra konene at de ikke klarer det!!!!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #10 Skrevet 30. oktober 2007 Hei! Det er da forskjell på pappaer og mammaer. Jeg kjenner familier der far tar mest av samværet med barna og også der mor gjør dette. Jeg vokste opp med en far som var mer sammen med meg en min mor. Dette er det ingen fasit. Har selv en samboer som får en hel flokk med barn rundt seg hvis han er ute på ettermiddagen, det har vel litt med barne tekke å gjøre. Men jeg mener nå at fedre kan være like aktive i barnas liv som mødre, men mye kommer vel an på hver enkelt familiesituasjon, jobb osv
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #12 Skrevet 30. oktober 2007 hvem i all verden har fortalt deg at mammaer ikke kan fiske og brenne bål?? jeg har i alle år tatt med barna mine ut i skogen på tur for å gjøre begge delene, og sist jeg sjekket så var ikke jeg far til barna mine. "være hjemme mens mor gjør husarbeid".. hvilket århundre var d vi levde i?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #13 Skrevet 30. oktober 2007 He he, dersom du følte at du hadde opprørt meg beklager jeg dypt. Da har jeg nok formulert meg uheldig. Var til og med uengasjert nok til å ikke se på denne debatten igjen før nå til og med, så jeg må innrømme at det ikke påvirket nattesøvnen nevneverdig ;-) Hvordan du og dine venninner ordner dere er meg revnende likegyldig. (Hyggelig for mennene deres at dere "lar" dem få lov til å jobbe 100% i hvert fall, og at de aldri tar seg en eneste fridag med barna sine. Må innrømme at de fedrene jeg kjenner syns det er koselig å kunne ta seg en fridag innimellom og være med barna sine, akkurat som de mødrene jeg kjenner. Men det er klart, vi er alle i ulike miljøer) Jeg syntes bare det var temmelig komisk at hele debatten handlet om hvor forferdelig dårlig mor man var dersom man leverte barn i barnehagen når man selv hadde en fridag, mens det tydeligvis ikke var noen som syns det gjorde noe om så en mann gikk hjemme hele dagen og sendte barn i barnehagen fulltid :-) Man sier vel "kvinne er kvinne verst", og selv om jeg egentlig ikke liker det uttrykket ser man jo innimellom at det stemmer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå